23948sdkhjf

Mærkevarer får baghjul af butikkers egne mærker

Dagligvarekædernes egne mærker som X-tra, Princip og Änglamark udgør nu 22 % af alle solgte produkter.
Mens Arla og Kellog’s fylder mindre i indkøbskurven købes der stadig flere pakker med navne som Princip og X-tra.

I alt 22 % af alle solgte varer er i dag dagligvarekædernes egne mærker, viser en undersøgelse analysebureauet Nielsen.

Forbrugerne har opdaget, at kvaliteten er i orden
Lavere pris og stigende kvalitet er hovedårsagen til, at de danske forbrugere i stigende grad vælger dagligvarekædernes egne mærker:

- Noget af væksten skyldes, at forbrugerne køber stadig billigere varer. Og så har folk opdaget, at private labels har en fornuftig kvalitet. Det er ikke længere sådan, at kædernes egne mærker er dårlige produkter, siger lektor Lars Esbjerg ifølge EPN til Politiken.

I opprioriteringen af kædernes egne fremhæver Coop og Dansk Supermarked, at det gør det lettere for kunderne at skelne mellem butikkerne samt, at det opbygger kundeloyalitet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.115