Mens Arla og Kellog’s fylder mindre i indkøbskurven købes der stadig flere pakker med navne som Princip og X-tra. I alt 22 % af alle solgte varer er i dag dagligvarekædernes egne mærker, viser en undersøgelse analysebureauet Nielsen. Lavere pris og stigende kvalitet er hovedårsagen til, at de danske forbrugere i stigende grad vælger dagligvarekædernes egne mærker: - Noget af væksten skyldes, at forbrugerne køber stadig billigere varer. Og så har folk opdaget, at private labels har en fornuftig kvalitet. Det er ikke længere sådan, at kædernes egne mærker er dårlige produkter, siger lektor Lars Esbjerg ifølge EPN til Politiken. I opprioriteringen af kædernes egne fremhæver Coop og Dansk Supermarked, at det gør det lettere for kunderne at skelne mellem butikkerne samt, at det opbygger kundeloyalitet.
Mærkevarer får baghjul af butikkers egne mærker
Dagligvarekædernes egne mærker som X-tra, Princip og Änglamark udgør nu 22 % af alle solgte produkter.
Mens Arla og Kellog’s fylder mindre i indkøbskurven købes der stadig flere pakker med navne som Princip og X-tra. I alt 22 % af alle solgte varer er i dag dagligvarekædernes egne mærker, viser en undersøgelse analysebureauet Nielsen. Lavere pris og stigende kvalitet er hovedårsagen til, at de danske forbrugere i stigende grad vælger dagligvarekædernes egne mærker: - Noget af væksten skyldes, at forbrugerne køber stadig billigere varer. Og så har folk opdaget, at private labels har en fornuftig kvalitet. Det er ikke længere sådan, at kædernes egne mærker er dårlige produkter, siger lektor Lars Esbjerg ifølge EPN til Politiken. I opprioriteringen af kædernes egne fremhæver Coop og Dansk Supermarked, at det gør det lettere for kunderne at skelne mellem butikkerne samt, at det opbygger kundeloyalitet.