McDonald’s skal rekruttere landmænd
Utraditionelle metoder tages i brug for at nå ud til de norske unge. Dansk skepsis over for en lignende model.
Planen er blandt andet at bruge McDonald’s serveringsbakker i kampagnen, skriver norske levangeravisa.no, som også beretter om en øget indsats rettet mod Facebook.
- Vi skal have Facebook-generationen ud i laden. Derfor tager vi utraditionelle kanaler i brug for at redde norsk landbrug fra en stille død. Det er vigtigt at overbevise flere unge om at tage en videregående uddannelse, som er grøn, siger Nils Håvar Øyas, leder af Norges Bygdeungdomslag.
Formanden for Landbo Ungdom, Jeppe Bomann, erkender, at man er nødt til at gå nye veje for at nå de unge, men i Danmark er der ingen umiddelbare planer om at kopiere konceptet direkte.
- I Norge er de langt mere urbaniseret, end vi er i Danmark. Dem, som går på McDonald’s i Danmark, ligger længere væk fra vores målgruppe, end de gør i Norge. På den måde kan vi bruge vores ressourcer bedre, siger han til Landsbrugsavisen.