23948sdkhjf

Royal Unibrew til kamp i Danmark

Kunderne er glade, men efterspørgslen er faldende. Det får bryggeriet til at varsle en offensiv satsning, som skal vinde markedsandele i Danmark.
To år efter tiltrædelsen kan adm. direktør i Royal Unibrew, Henrik Brandt, konstatere, at flere at bryggeriets markedsføringstiltag har givet pote.

- Vi har ikke bare været gode til at lægge planer og komme med gode ideer. Vi har været handledygtige og ført det ud i livet, og så har vi været utroligt dygtige til at få det hele til at spille efterfølgende, siger Henrik Brandt til Ritzau Finans ifølge Epn.dk.

Ifølge Henrik Barndt er det lykkedes at nå en leverancepræcision på 99 %. Blandt andre tiltag, som har øget kundetilfredsheden er et call-center etableret i 2008, hvor 20-25 ansatte konstant er kontakt med kunderne.

Satser på fremgang i Danmark
Stor kundetilfredshed til trods er efterspørgslen faldende i Danmark, og netop det danske marked identificerer den adm. direktør som Royal Unibrews største udfordring de kommende år.

Ud over en stadig mere effektiv drift har bryggeriet længe satset på at sikre fremgang gennem en offensiv markedsføring med fokus på og inddragelse af kunderne.

Restruktureringerne og effektivisering i Royal Unibrew slog for alvor igennem i 2010 . Årets omsætning var 3,7 mia. kr. og årets resultat på 278 mio. kr. var mere end en femdobling i forhold til 2009.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.076