23948sdkhjf

REMA øger økologien med 25 %

For 3. år i træk registrerer REMA 1000 stor fremgang i det økologiske salg. For 4 år siden valgte discountkæden at satse på området.
Økologiske varer går som varme brød hos REMA 1000. Det er tredje år der kan ses stor fremgang på området. Væksten i 2010 lyder på over 25 % mod 20 % i 2009 og hele 80 % i 2008.

Den væsentligste årsag til den ekstraordinære udvikling er enkel:

- Vi har prissat vores økologiske produkter på et niveau, hvor alle kan få råd til at købe økologisk. Blot fordi der er tale om økologiske produkter, behøver de jo ikke koste det dobbelte, siger indkøbsdirektør i REMA 1000 Anders Rene Jensen.

Satsning på økologi
Økologi blev for 4 år siden udpeget som et satsningsområde i REMA, som løbende udvider sortimentet og promoverer økologien.

- Jeg er overbevist om, at vores vækst også skyldes, at vi stiller høje krav til de økologiske produkter. Produkterne skal ikke blot være økologiske, de skal også være smags- og kvalitetsmæssigt i orden. Det er produkterne fra Gram Slot et rigtig godt eksempel på, siger Henrik Burkal, administrerende direktør i REMA 1000.

I efteråret 2010 købte REMA 1000 20 % af aktierne i Gram Slot. Medejerskabet skal bruges til at udvikle endnu flere økologiske produkter til discountkædens forretninger. Forventningen er, at økologien kan vokse med yderligere 10 % i 2011, bl.a. som følge af det tættere samarbejde med Gram Slot, og kundernes udbredte kendskab til økologi til REMAs butikker.

REMA 1000 oplevede stor fremgang i 2010 og den samlede omsætning var på 9,45 mia. kr.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079