23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kamp om discount-tronen

Coop vil erobre tronen på discountmarkedet. Fakta skal udkonkurrere Netto som den største discountkæde i Danmark.

Væksten i detailhandlen sker i stigende grad på discountmarkedet, og nu vil Coop være førende på markedet.

Med modernisering af eksisterende og opførsel af flere Fakta-butikker samt et bedre udvalg skal Netto skubbes væk fra 1. pladsen.

- Fakta skal blive den foretrukne discountkæde i Danmark. Væksten sker inden for discount, og vores vigtigste udfordring er at vinde kampen om den vækst og skabe større omsætning og nå en større markedsandel med Fakta, siger adm. direktør Jesper Lien, Coop Danmark ifølge Epn.dk til Dansk Handelsblad.

Nye butikker gennem ombygninger

Den fornyede vækstambition på discountmarkedet kommer efter et

2010, som var særdeles godt for Coop

. Den tidligere omsætningsrekord blev slået, og for 5. år i træk vandt Coop markedsandele.

Den succes skal forstærkes, bl.a. ved at omdanne en del af de underskudsgivende butikker i andre af Coops kæder til Fakta-butikker.

Discountkædernes vækst

har været på ca. 25 % over en 3-årig periode, mens de store dagligvarebutikker er gået tilbage.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126