23948sdkhjf

Rekordår hos Danish Crowns grillspecialister

Populære varenumre solgte over 800 tons
Den varme 2018-sommer gav også sved på panderne hos Danish Crown Beefs forædlingsfabrik i vestjyske Sdr. Felding. Her løb de ansatte stærkt for at følge med efterspørgslen på kød til grillen – og satte desuden en ny rekord, oplyser Danish Crown.

Grillsæsonen medførte således, at de 20 mest populære varenumre i grillsortimentet blev solgt i mængder svarende til hele 837 tons. Den tidligere rekord skal findes i 2014, hvor det blev til 652 tons kød i grillsortimentets top 20.

- Vi har haft meget travlt i Sdr. Felding – især den første del af sommeren gik der utroligt meget kød til grillen. Så vi har kunnet mærke, at vi arbejdede os hen imod en rekord, og alle i Sdr. Felding har virkelig gjort en fantastisk indsats for, at vi kunne følge med efterspørgslen, fortæller Kim Smed, fabrikschef i Sdr. Felding.

- Flanksteaks var en absolut favorit i vores grillsortiment. Desuden er der blevet sendt burgere afsted i massevis, og vi har produceret adskillige tons hakkebøffer med bøgerøget bacon, tilføjer han.

Mere kalv på grillen

En anden tendens i salgsstatistikken fra Sdr. Feldings grillsortiment er, at kalvekød i højere grad end tidligere år er at finde i toppen af populære varer fra grillsortimentet:

- Vi oplever, at der hos vores kunder er en stigende efterspørgsel på kalvekød i form af eksempelvis flanksteaks, steaks og burgere, hvilket vi naturligvis glæder os over. I Danish Crown Beef slagter vi nemlig et stigende antal danske kalve, og derfor er vi naturligvis også glade for, at denne del af vores råvarer finder vej til vores grillsortiment, så vi også kan tilføre merværdi til vores kalvekød, siger Steffen Skov, Senior Sales Manager i hjemmemarked detail.

Grillsæson året rundt?

Ude i de danske hjem får grilltemaet sammen med shorts og sandaler formentlig en pause indtil sommeren 2019. I Sdr. Felding er dette dog langt fra tilfældet. Her går grillsæson og grillsortiment ikke i vinterhi, og der arbejdes på højtryk for at udvikle nye produkter.

- Vi er allerede i gang med at planlægge vores grillsortiment til næste år, som vi skal præsentere for kunderne inden udgangen af 2018. Derfor er vi lige nu i gang med at tænke kreative tanker om næste års varer til grillen, fortæller Kim Smed.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078