23948sdkhjf

Riise-rom skal konkurrere med vodka i Rusland

Dansk spiritusbrand satser på barer, restauranter og natklubber
Det danske spiritusbrand A.H. Riise, der sælger rom, gin og akvavit, kaster sig nu over Rusland.

Virksomheden vil få russerne til at vælge rom og har gjort klar til at afsende første ordre til Moskva og Skt. Petersborg i november. Forude ligger et forventet niveau på 20.000 flasker rom til russerne om året, oplyser Bjørn Jensen, der er salgschef hos A.H. Riise.

- Vi forventer naturligvis ikke, at vi helt kan udkonkurrere den stærke vodkakultur i Rusland. Men vi ved, at der er et meget købestærkt publikum til vores premium-produkter. Og selv om vodkakulturen er stærk, er der også i Rusland et marked for rom og gin. Faktisk er Rusland vokset i disse produktsegmenter de senere år, siger han.

Ambitionen er ikke mindst at få det danske rom-brand ud på barer, restauranter og natklubber. Samtidig vil A.H. Riise etablere sit brand i eksklusive spiritusbutikker.

Rusland er det femte vækstmarked, som A.H. Riise begiver sig ud på i 2018. Tidligere i år har virksomheden etableret distribution i Holland, Luxembourg, England og Ungarn.

Egne opskrifter
Ikke mindst indtoget i Rusland er led i en mere langsigtet vækststrategi:

- Det er selvfølgelig forbundet med omkostninger at trænge ind på et marked af Ruslands størrelse. Men når vi målsætningen på 20.000 flasker, der er vores konservative bud, taler vi om en betragtelig indtjening. Vi ser dog også værdien af ekspansionen som en langsigtet investering i synlighed, der skal åbne for salg på de store asiatiske markeder, fortæller Bjørn Jensen.

Al rom fra A.H. Riise er egne blends, baseret på rom fra en række lande i Centralamerika og Vestindien.

- Der findes desværre ikke tekniske produktionsfaciliteter i Danmark til at aftappe vores konvekse og meget specielle flasker, så det sker i Tyskland. oplyser salgschefen.

Virksomheden afsætter cirka 75 procent af sine produkter til eksport, med godt 20 lande verden over som modtagere.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125