23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Forbrugeransvarlighed sætter rekord

Forbrugerne er mere end nogensinde før interesseret i varer, som lever op til kriterier for miljø/økologi, sundhed, klima og etisk handel.

På trods af stor fokus på discount i dagligvarehandlen er forbrugernes interesse i varer, som tager hensyn til miljø, klima, sundhed og etik.





Det viser Coops Ansvarlighedsrapport 2010, som er den anden af slagsen.





Rapporten viser bl.a., at salget af Faitrade mærkede varer er vokset med 20 % i 2010 og 67 % siden 2008. Salget af varer der bærer det nordiske ernæringsmærke, Nøglehullet, er vokset med 13 %. Endeligt er salget af Änglamark-varer, Coops eget mærke for ansvarlighed, øget med 13 % og har nu passeret 700 mio. kr.





Plads til forbedring

Et område, der er i klar forbedring, men hvor der stadig er behov for yderligere forbedringer er forholdene hos leverandører i Fjernøsten.





Her var forholdene i 2009 kun i orden i 3 % af tilfældene. Det er forbedret til godt 11 % i år på basis af 732 kontrolbesøg i løbet af året.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.186