Arla vil fordoble oste-omsætningen
Omfattende markedsføring og udbredelse af Castello-mærket skal øge omsætningen med én milliard indenfor fem år.
Nu vil mejerigiganten øget salget af Castello-oste, så omsætningen indenfor 3-5 år skal øges fra de nuværende 1,2 mia. kr. til 2,1-2,3 mia. kr.
- Vi ser et stort potentiale, og derfor laver vi en meget ambitiøs vækstplan. Sidste år voksede Castello med pæne ni procent. Vi skal op på 14-20 procent vækst om året, siger Kasper Søndergaard, der arbejder på Castello-væksten for Arla Foods, til Landbrugsavisen.dk.
Forkælelse med et godt stykke ost
Omsætningsforøgelsen skal tilvejebringes gennem en ny reklamekampagne, som sætter lighedstegn mellem Castello-ostene og forkælelse.
Målet er således at få folk til at forbinde osten med andet end traditionelle mejeriprodukter:
- Vi vil gøre osten mere tilgængelig og i øjenhøjde for folk. Ost i dette segment behøver ikke at være snobbet siger Kasper Søndergaard.
Sortimentet af oste med Castello-mærket udvides til flere oste i højprissegmentet, som lanceres internationalt.