23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Arla vil fordoble oste-omsætningen

Omfattende markedsføring og udbredelse af Castello-mærket skal øge omsætningen med én milliard indenfor fem år.

Arla købte i 2006 det lille Tolstrup mejer og dermed Castello-mærket. Det har været en god forretning, som nu skal udvides.

Nu vil mejerigiganten øget salget af Castello-oste, så omsætningen indenfor 3-5 år skal øges fra de nuværende 1,2 mia. kr. til 2,1-2,3 mia. kr.

- Vi ser et stort potentiale, og derfor laver vi en meget ambitiøs vækstplan. Sidste år voksede Castello med pæne ni procent. Vi skal op på 14-20 procent vækst om året, siger Kasper Søndergaard, der arbejder på Castello-væksten for Arla Foods, til Landbrugsavisen.dk.

Forkælelse med et godt stykke ost

Omsætningsforøgelsen skal tilvejebringes gennem en ny reklamekampagne, som sætter lighedstegn mellem Castello-ostene og forkælelse.

Målet er således at få folk til at forbinde osten med andet end traditionelle mejeriprodukter:

- Vi vil gøre osten mere tilgængelig og i øjenhøjde for folk. Ost i dette segment behøver ikke at være snobbet siger Kasper Søndergaard.

Sortimentet af oste med Castello-mærket udvides til flere oste i højprissegmentet, som lanceres internationalt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04