23948sdkhjf

Arla vil fordoble oste-omsætningen

Omfattende markedsføring og udbredelse af Castello-mærket skal øge omsætningen med én milliard indenfor fem år.
Arla købte i 2006 det lille Tolstrup mejer og dermed Castello-mærket. Det har været en god forretning, som nu skal udvides.

Nu vil mejerigiganten øget salget af Castello-oste, så omsætningen indenfor 3-5 år skal øges fra de nuværende 1,2 mia. kr. til 2,1-2,3 mia. kr.

- Vi ser et stort potentiale, og derfor laver vi en meget ambitiøs vækstplan. Sidste år voksede Castello med pæne ni procent. Vi skal op på 14-20 procent vækst om året, siger Kasper Søndergaard, der arbejder på Castello-væksten for Arla Foods, til Landbrugsavisen.dk.

Forkælelse med et godt stykke ost
Omsætningsforøgelsen skal tilvejebringes gennem en ny reklamekampagne, som sætter lighedstegn mellem Castello-ostene og forkælelse.

Målet er således at få folk til at forbinde osten med andet end traditionelle mejeriprodukter:

- Vi vil gøre osten mere tilgængelig og i øjenhøjde for folk. Ost i dette segment behøver ikke at være snobbet siger Kasper Søndergaard.

Sortimentet af oste med Castello-mærket udvides til flere oste i højprissegmentet, som lanceres internationalt.
Læs mere om: Arla
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111