Skarp kritik af McDonald’s maskot, klovnen Ronald McDonald. Gruppen Corporate Accountability International indleder en kampagne for at få McDonald’s til at ændre sin markedsføring. Det skriver business.dk. Gruppen, som består af mere end 550 sundhedseksperter og organisationer, opfordrer i et brev, der publiceres i flere amerikanske aviser, til, at markedsføring af usunde produkter i større grad betragtes som en del af sundhedsproblemerne. Kritikken af McDonald’s og fødevareindustrien kommer i en periode, hvor de amerikanske myndigheders har indført nye standarder for fødevareproducenters markedsføring rettet mod børn.
McDonald’s maskot under pres
Over 550 sundhedseksperter og organisationer kritiserer burgerkædens markedsføring rettet mod børn.
Skarp kritik af McDonald’s maskot, klovnen Ronald McDonald. Gruppen Corporate Accountability International indleder en kampagne for at få McDonald’s til at ændre sin markedsføring. Det skriver business.dk. Gruppen, som består af mere end 550 sundhedseksperter og organisationer, opfordrer i et brev, der publiceres i flere amerikanske aviser, til, at markedsføring af usunde produkter i større grad betragtes som en del af sundhedsproblemerne. Kritikken af McDonald’s og fødevareindustrien kommer i en periode, hvor de amerikanske myndigheders har indført nye standarder for fødevareproducenters markedsføring rettet mod børn.