23948sdkhjf

Nestlé omsatte for 600 milliarder i 2018

Morgenmad og slik med til at sikre fremgang i Danmark
Nestlé, der er verdens største fødevarevirksomhed, omsatte i 2018 for 599,8 millarder kroner og endte med et nettoresultat på 66,3 milliarder. Den organiske vækst var på 3,0 procent.

Det oplyser Nestlé i en pressemeddelelse.

- Vi er tilfredse med vores fremskridt i 2018. Alle finansielle parametre er forbedret betydeligt, og vi fik genoplivet væksten på vores to største markeder, USA og Kina, siger Nestlé-koncernens globale topchef, Mark Schneider, i en kommentar til regnskabet.

- I 2018 opgraderede vi vores innovation, især for at sikre fortsat teknologisk føring og kortere tid til marked. tilføjer han.

Produktinnovation og produktændringer betyder, at alle Nestlé-produkter løbende får reduceret deres indhold af salt, sukker og fedt, mens der tilsættes fuldkorn, fibre og andre naturlige ingredienser, hvor det er muligt. Nestlé ændrer årligt cirka 9.000 produkter på den måde, oplyser fødevaregiganten.

Landechef i Nestlé Danmark Henriette Kjær Schmidt oplyser i pressemeddelelsen, at det også gik fint i Danmark:

- Vi havde et udmærket år, hvor blandt andet vores morgenmadsprodukter og konfekture går godt, siger hun og nævner blandt andet, at flere danskere spiste KitKat og After Eight i 2018

Nestlé har over 2.000 mærker på verdensmarkedet - deriblandt en stribe globale brands som Nescafé, Nespresso, Nesquik, After Eight, Cheerios og KitKat. Koncernen har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063