23948sdkhjf

Arla vil igen lancere 15 nye økoprodukter

Tæt på at nå sit økomål fra 2015
Arla er tæt på at nå det mål, som mejerikoncernen satte sig i 2015: At øge sin omsætning af økologiske produkter i Danmark med 50 procent inden 2020.

I en frisk status noterer Arla, at Arlas omsætning af økologiske produkter i 2018 voksede med seks procent svarende til 58 millioner kroner. Dermed nåede det op på 1,047 milliarder kroner, og Arla mangler kun yderligere syv procent for at nå op på målet. Det skal sikres ved investeringer i innovation og lancering af en række nye økologiske produkter i 2019.

i 2018 sendte Arla 15 økologiske nyheder på det danske marked, og 15 økologiske fødevarelanceringer er der også lagt op til i 2019, oplyser Jakob B. Knudsen, der er landedirektør i Arla Danmark.

Også investeringer i markedsføring og bæredygtig emballage er blandt Arlas skyts for at nå det ambitiøse økomål.

- Jeg er selvfølgelig glad for, at vi allerede nu runder en økologisk omsætning på en milliard kroner. Og pilen peger opad. Det understreger, at vi har ramt plet med Arlas økostrategi om større udvalg og tilgængelighed af økologiske produkter for danskerne, siger Jakob B. Knudsen.

Mælk står fortsat for den største andel af Arlas økologiske salg, men danskerne putter i stigende grad også andre økologiske mejeriprodukter i indkøbskurven. De økologiske, gule skæreoste, laktosefri produkter og lanceringen af Lurpak smør i en økologisk variant har alle oplevet markant vækst i 2018.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109