23948sdkhjf

Sådan overlever fødevarebranchen med bæredygtighed

Man er nødt til at tro på det, fastslog en stribe fødevarefolk
Vil man have succes med at omstille sin fødevarevirksomhed til at være bæredygtig, handler det ikke mindst om at have passion, om at tro på det, og om bare at komme i gang.

Sådan lød nogle af de gode råd fra en stribe ledere i branchen, da de torsdag deltog i en paneldebat på Danish Food Clusters konference "A Great Day for Food Innovation".

Dagen handlede om, hvordan man gør bæredygtig forretning i fremtiden. Undervejs bad debattens moderator, direktør Lone Ryg Olsen fra Danish Food Cluster, paneldeltagerne om at komme med deres bedste råd til de virksomheder, der vil i gang med det bæredygtige.

- Det er vigtigt, at projektet er båret af passion, mente direktør Kristian Ottesen fra Nordisk Tang.

- Ja, passion. Man er nødt til at tro på det, supplerede direktør Henrik Rendbøll fra Møllerup Gods, hvor arrangementet blev holdt.

- Fokusér på produktet; på kernen i dit produkt, fastslog Louise Rosenmeier, der er Sustainability Business Partner hos ingrediensvirksomheden Chr. Hansen.

- Hemmeligheden er bare, at man skal komme i gang, understregede Erik Møller Madsen, nordisk salgschef hos planteolieeksperten AAK.

Og så kom det med at tro på tingene igen på banen, da marketingdirektør Bent Hübertz fra KLS Pureprint skulle komme med sit bedste råd:

- Tro på det dybt ind i din sjæl, anbefalede han.

De gode råd fortsatte i lidt samme boldgade, da innovationsdirektør Lars Aaen Thøgersen fra Peter Larsen Kaffe gav sit besyv med.

- Tag det bæredygtige ind i dig selv og gør det personligt. Uanset hvor nedrig man er, så har man også en rigtig person indeni, sagde han.

Den bemærkning greb Lone Ryg Olsen og rundede det hele af med at bringe det op på brancheniveau:

- Så uanset hvor nedrig fødevarebranchen måtte være, så har den også et hjerte, lød hendes muntre slutbemærkning.






Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126