23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rémy Cointreau sælger champagnemærker

Det familiekontrollerede holdingselskab EPI har købt Piper-Heidsieck champagnehusene for flere milliarder.














EPI betaler Rémy Cointreau-gruppen 412,2 mio. euro (3,07 mia. kr.) for at få kontrol med champagne-operationerne i Reims og Piper Sonoma-mærket i USA. Ud over fuld betaling af gælden, de solgte firmaer skylder Rémy Cointreau-gruppen (ca. 240 mio. euro) vil gruppen også modtage en købspris på 146,3 mio. euro (1,1 mia. kr.) for aktierne. Piper-Heidsieck omsætning i 2010/201-regnskabsåret var 103,6 mio. euro (772,7 mio. kr.), en stigning på 7,2 %. Ydermere har Rémy Cointreau og EPI indgået en global distributionsaftale for Piper-Heidsieck og Charles Heidsieck mærkerne samt for Piper Sonoma i USA.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094