Danske fødevarer og royale på charmeoffensiv i Sydkorea
Sammen med Kronprinsparret er en række danske fødevare- og ingrediensvirksomheder i disse dage i Sydkorea til et større eksportfremstød.
Anledningen er 60-året for de diplomatiske forbindelser mellem Danmark og Sydkorea. Landet er i dag det tredje største eksportmarked for danske fødevarevirksomheder i Østasien, næst efter Kina og Japan.
Disse danske fødevarevirksomheder deltager:
|
Med relativt høje og stabile vækstrater i Sydkorea kan der være potentiale for endnu mere dansk eksport. Samtidig er det et land med stigende urbanisering og en ung købestærk befolkning, der ønsker innovative og bæredygtige produkter af høj kvalitet.
En pølsebod i Seoul
45 danske virksomheder over de næste dage promovere produkter og løsninger inden for områderne bæredygtighed, sundhed, livsstil og fødevarer.
Kronprinsesse Mary fik lejlighed til at besøge en klassisk dansk pølsebod i Seoul, ligesom hun fremviste sine egne talenter i et køkken, da hun hjalp sydkoreanske kokke med at lave dansk smørrebrød - nærmere bestemt en pocheret æggemad.
Netop fødevarer var på dagsordenen for kronprinsesse Mary, som deltog i et fødevareseminar, hvor det danske kokkelandshold lavede mad og fremviste danske ingredienser.
Kronprins Frederiks og kronprinsesse Marys besøg i Sydkorea varer tre dage fra den 20. til den 22. maj.
Kilde: /ritzau/