23948sdkhjf

Nordthy fortsætter fremgang: Særligt tre produkter er en god forretning

Navnet Nordthy pryder flere varenumre, end man kan tælle på to hænder. Fra brød og kage til slik, flødeboller og kammerjunkere. Men det er müslibarer, nødder og rugbrødssnacks, der de seneste år har vist sig at være en særligt god forretning for familievirksomheden i Østerild i Nordjylland.

Og det kan ses på bundlinjen. Nordthy A/S kommer nemlig ud af 2018 med et resultat på godt 5,6 millioner efter skat. En fremgang på 2,2 millioner fra 2017, hvor resultatet lød på lidt mere end 3,4 millioner. Egenkapitalen er vokset fra godt 18 millioner i 2017 til næsten 25 millioner i 2018.

- Vi har ramt nogle gode varer og trenden i markedet ved at satse mere på nødder, müslibarer og rugbrødssnacks, forklarer Søren Lukassen, den ene af virksomhedens ejere og direktører, om væksten.

Han peger desuden på, at virksomhedens strategi med i højere grad at profilere sit eget navn begynder at bære frugt.

- Vi laver flere og flere ting i vores navn, og det vil sige, at vi bliver mere synlige på markedet, siger han og tilføjer, at også det store produktsortiment er med til at drive virksomhedens økonomi i en positiv retning.

- Vi har varer til alle sæsoner hele året rundt, og det betyder, at vi ikke længere har lavsæsoner, siger han med henvisning til produkter som brunkager og kammerjunkere.

Produktudvikling
Nordthy A/S blev til i 1966, da Søren Lukassens far, Børge Lukassen, etablerede B. Lukassen’s Kager. I starten leverede han kager til de lokale købmænd, men siden har virksomheden satset på flere andre produkter og det tyske marked, og i dag er det Søren og hans bror Lars, der driver den 53 år gamle virksomhed.

Et godt resultat i 2018 får dog ikke virksomheden til at bremse op. Ifølge Søren Lukassen satser Nordthy A/S på, at hårdt arbejde og et fortsat stort fokus på produktudvikling kan gøre 2019 til et endnu bedre år end 2018.

- Vi forsøger at efterkomme de krav og ønsker, som butikskæderne har, og så prøver vi også på at gå forrest og være nogle af de mest innovative på vores område, siger han.

Hvordan bliver man ved med at være det, I er jo efterhånden en gammel virksomhed?

- Det handler om at få nogle unge mennesker med ind i udviklingen, for de har sommetider et andet syn på tingene, end vi andre har, siger Søren Lukassen.
Kommenter artiklen (2)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078