23948sdkhjf

Dansk cocktailbrand lancerer økologisk spiritus

Det danske cocktailbrand Nohrlund lancerede i midt juli en serie af 100% økologisk spiritus. Serien er et resultat af mange henvendelser og stigende efterspørgsel på 100 pct. økologisk spiritus.

Serien består af i alt fem forskellige varianter: Vodka, Gin, Lys Rom og Mørk Rom, samt en Aperitivo.

Spiritusserien har dog allerede fået sin ilddåb på metalfestivalen Copenhell i slutningen af juni, og rullede ligeledes over bardiskene på Roskilde i begyndelsen af juli.

- Det er ikke nogen hemmelighed, at mange af de store festivaler i stigende grad også ønsker at skabe en bæredygtig, social og miljømæssig oplevelse af den mad og drikke, der bliver serveret i boderne rundt om på pladserne, og det er blandt andet også det der har været med til at skubbe lanceringsdatoen frem, fortæller Anders Houmann, Co-founder og CFO, Nohrlund.

Stor efterspørgsel fra udlandet
- Interessen fra udlandet er stadig støt stigende, og det voksende fokus, samt ændringen i forbrugsmønstrene hvad angår kvalitet og økologi, er bestemt ikke noget der kun gør sig gældende på hjemmemarkedet, fortæller Anders Houmann.

- Indtil videre har den nye spiritusserie fået en helt fantastisk start, og vi har store forventninger til hvad de kommende måneder bringer, lyder det fra Søren Aamand, Co-founder og CEO, Nohrlund, og tilføjer:

- Tilbagemeldingerne har været yderst positive, og det er fantastisk at både førende udenlandske spillere, samt nogle af Danmarks største festivaler, allerede har set potentialet i, og serveret vores spiritus, for tusindvis af mennesker.

Globale ambitioner
- Nohrlunds håndværk starter bag baren, og en cocktail bliver sjældent bedre end den spiritusbase, der bruges til at lave den. Efter flere års erfaring, for ikke at sige nørderi, har vi fået et indblik i hvilke egenskaber og smage, der særligt er essentielle i en god cocktail-spiritus, siger Søren Aamand.

Nohrlund ser lanceringen som et naturligt led i udvidelsen af deres cocktailunivers, da de har ambitioner om at blive verdens førende cocktailbrand, med alt hvad dertil hører.

- Det har været utrolig vigtigt for os at tilbyde et produkt, der er velegnet til brug i cocktails, der stadig er og fortsat vil være Nohrlunds kerneydelse og rygrad i firmaet, og som samtidig er 100% økologisk, ligesom resten af vores produktportefølje, siger Søren Aamand.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.171