23948sdkhjf

Hopper med på trend med rødløg

Når man som Samsø Syltefabrik har et lille markedsføringsbudget, kan det være svært at trænge igennem til forbrugerne med nye produkter.

- Så er det lettere at springe på en bølge, der allerede er der, siger kvalitetsansvarlig Anne Manø.

Det har Samsø Syltefabrik gjort med syltede rødløg, som er et nyere produkt fra fabrikken.

- Og det har haft interesse, siger Anne Manø.

Men selv et produkt, der lyder helt simpelt kan give hovedbrud at producere.

- Det har voldt problemer at udvikle, for når rødløg har ligget et stykke tid i et glas, ender de let med at ligne visnede brunkål, siger fabrikschef Jan Dufresne.

Samsø Syltefabrik har udviklet en holdbar variant, men desværre har rødløg - især de store - på verdensplan være en mangelvare, og priserne er derfor steget. Og læg dertil at "skrælletabet er enormt", som Jan Dufresne siger, så forstår man, at det, der ligner en ret simpelt produkt, kan give store hovedbrud.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062