23948sdkhjf

Nye øltyper skal fange de unge

Pilsnersalget er faldet 20 % det seneste år. Royal Unibrew og Carlsberg vil sparke gang i salget med mindre bitre øl.
Pilsnerøl er med 67 % af ølsalget den klart mest populære øl i Danmark. Salget er dog faldende. Det seneste år er pilsnersalget faldet med hele 20 %, og særligt de unge vælger pilsneren fra.

For at modvirke tilbagegangen lancerer bryggerierne Carlsberg og Royal Unibrew nye øltyper, hvor smagen er designet efter de unges smag. Det skriver MetroXpress.

- Vores smagstest viser, at unge foretrækker en øl, der er lettere drikkelig. Derfor har vi fjernet noget af bitterheden i øllen, så man ikke bliver tør i halsen og undgår oppustethed. Det gør den også mere moderne i smagen, siger Lars Bo Christiansen fra Royal Unibrew til MetroXpress.dk.

Carlsberg går samme vej med en pilsner, som er mindre bitter, og tilmed også rettet mod ikke-øldrikkere.

Pilsnere kan blive populær igen
Forklaringen på, at de unge ikke længere vælger pilsneren, skal ifølge livsstilsekspert Anne Glad findes i ungdomskulturen. En almindelig, traditionel pilsner er ikke populær, når det individuelle dyrkes.

Hun slår dog fast, at tendensen kan vende, og pilsneren blive populær igen, hvis alle søger det specielle.

- Så bliver det jo pludselig særligt at drikke det almindelige, siger Anne Glad til MetroXpress.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11