23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Carlsberg satser stort på sommerens fodboldfest





Finans











Selv om Carlsberg for første gang siden 1988 ikke er blandt hovedsponsorerne for sommerens EM-turnering i fodbold, satser bryggerikoncernen i stor stil på at markedsføre sig i forbindelse med slutrunden. Carlsberg forventer ifølge et reklamefremstød, der overgår den hidtil største kampagne i Danmark. Den blev fyret af under EM i 1992, hvor Danmark endte som europamester efter slutrunden i Sverige. Kompagnen i den kommende sommer betyder, at Carlsberg Danmark forventer tocifret salgsvækst til Euro20, hvor det danske landshold spiller tre kampe i Parken, skriver Finans. - Vi har desværre ikke salgstal fra 1992, men det bliver en kæmpefolkefest, og vi estimerer tocifrede vækstrater i salget målt i volumen til denne slutrunde, siger Jeppe Boel, der er projektudvikler i salg og marketing i Carlsberg Danmark, til Finans. Euro20-kampagnen omfatter blandt meget andet, at Carlsberg etablerer såkaldte fanparker rundt om i landet, når Danmark spiller.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078