23948sdkhjf

Carlsberg satser stort på sommerens fodboldfest

Selv om Carlsberg for første gang siden 1988 ikke er blandt hovedsponsorerne for sommerens EM-turnering i fodbold, satser bryggerikoncernen i stor stil på at markedsføre sig i forbindelse med slutrunden.

Carlsberg forventer ifølge Finans et reklamefremstød, der overgår den hidtil største kampagne i Danmark. Den blev fyret af under EM i 1992, hvor Danmark endte som europamester efter slutrunden i Sverige.

Kompagnen i den kommende sommer betyder, at Carlsberg Danmark forventer tocifret salgsvækst til Euro20, hvor det danske landshold spiller tre kampe i Parken, skriver Finans.

- Vi har desværre ikke salgstal fra 1992, men det bliver en kæmpefolkefest, og vi estimerer tocifrede vækstrater i salget målt i volumen til denne slutrunde, siger Jeppe Boel, der er projektudvikler i salg og marketing i Carlsberg Danmark, til Finans.

Euro20-kampagnen omfatter blandt meget andet, at Carlsberg etablerer såkaldte fanparker rundt om i landet, når Danmark spiller.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078