23948sdkhjf

- Folk kan bare bestille, så skal vi nok følge med i produktionen

Hos flødebolleproducenten Ærli' i Haarby på Fyn lægger stifter og medejer Michael Møller Larsen ikke skjul på, at hans virksomhed har fået nogle særdeles hårde slag.

Ikkke kun en masse bøvl med Ærli's nye flødebollemaskine har været ved at drive ham til vanvid - også coronakrisen har ramt for fuld styrke.

- Vi mistede jo lige pludselig cirka 95 procent af de kunder, der sælger vores flødeboller på landets caféer - og det er primært i cafésegmentet, vi har vores salg. 

- Nu er de heldigvis begyndt at bestille igen, og stort set alle kunder er tilbage, fortæller Michael Møller Larsen.

Alligevel er der fortsat langt op til den produktion på en million flødeboller om måneden, som stifteren har som mål. Lige nu, hvor Ærli' på grund af maskinbøvlet er tvunget til at lægge skummet på i hånden, kan chefen og hans ansatte nå at producere cirka 30.000 flødeboller om måneden.

- Behov for nye kunder

- Men så mange laver vi ikke, for vi sælger p.t. kun 15.000-20.000. Så selv om det går fremad, har vi virkelig behov for at få nye kunder i butikken. Alle kan bare komme an - vi kan levere, og hvis det kommer til at knibe med at nå det, ansætter vi bare en medarbejder mere, påpeger han.

SweetNorth, som virksomheden bag Ærli' hedder, har i øjeblikket fem medarbejdere, inklusive Michael Møller Larsen og salgsdirektør/medejer Mike Maarup. Sammen med to af de andre ansatte står Michael Møller Larsen for produktionen.

Mens stifteren dagligt bruger masser af timer på at lægge skum på flødebollebunde, kan han glæde sig over, at der også er lyspunkter på eksportmarkederne. Der er således netop sendt lidt mere end en halv palle Ærli'-flødeboller til Norge, og en næsten lige så stor sending er snart på  vej til Grønland.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094