23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Bodum og Nestlé i tvist

Den schweizisk baserede fødevaregigant Nestlé og danske Bodum er røget ud i et større juridisk slagsmål, og Nestlé har trukket danskerne i retten flere steder.




Sagsøges på grund af slogan

Make taste, not waste











Give and take





















Slagsmålet drejer sig om en reklamekampagne, hvor Bodum slår på, at deres kaffekander giver en mere miljøvenlig kaffebrygning end Nestlés Nespresso-kaffekapsler. Det skriver dagbladet Børsen. Det er Bodums slogan , der er årsag til hele miseren. - Vi mener jo, at Nespressos måde at brygge kaffe er en helt forkert måde at gøre tingene på. Det er vi så blevet sagsøgt af Nestlé for at sige. Men for det første mener jeg ikke, at man får en ordentlig kop kaffe. For det andet er det noget forfærdeligt svineri, siger Jørgen Bodum til dagbladet Børsen. - De producerer 9 milliarder kapsler, og det svarer til 6 millioner ton aluminium, som de prøver at bilde folk ind bliver genbrugt. Men jeg tror ikke på, at mere end 10 pct. bliver genbrugt, slutter han. Bodum er blevet trukket i retten flere steder og har indtil videre vundet de fleste sager. I Storbritannien har man netop vundet en delvis sejr i Advertising Standards Authority (ASA), der ikke gav Nestlé medhold i påstanden om, at Bodums reklame var en tilsværtning af Nespressos varemærke. Til gengæld måtte Bodum fjerne en del tekst, hvor man påstod, at Bodums kaffekander var den mest miljøvenlige metode til kaffebrygning. En påstand, ASA ikke mente, Bodum kunne bevise. Nespressos kaffekapsler afsættes i dag i over 50 lande og er et af de hurtigst voksende varemærker inden for Nestlé gruppen. Det har ikke været muligt for Børsen at få en kommentar til sagen fra Nestlé.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.11