Bryghus laver hidtil uhørt markedsføring af ny øl
Sangen med jazzbandet Bjarke & The Beerbellys har Michael Carøe i front som sanger. Øllen - og dermed sangen - bliver tilgængelig fredag 6. november. Det foregår på den måde, at ølkøberne scanner QR-koden med mobiltelefon eller iPad og dermed kommer ind på en "hemmelig" juleside. Der kan man høre den nye julesang og downloade den. Angiveligt er der tale om caribisk julejazz.
Fredag 6. november er valgt, fordi det er den såkaldte J-dag, der traditionelt er dagen for frigivelsen er Tuborgs julebryg. Tuborg har i år aflyst J-dagen som følge af corona.
Ambitionen med BrygBrygBrygs jule-projekt er ifølge bryggeriet "at skabe en drikke- og lytteoplevelse i én og samme flaske."
- Jinglebelly frigives til et virtuelt event, der sender hele J-dagsmolevitten hjem i stuerne til folk med både ølsmagning, øl-nørderier, øl-fifs og livemusik, konstaterer ølbrygger og medstifter Mikkel Wind-Pedersen fra BrygBrygBryg.
Streamingen af live-eventet foregår fra ølbaren Bootleggers på Amager, hvor folk også kan møde op.
BrygBrygBryg peger på, at der med Jinglebelly på alle måder er tale om en mikrobryg: Der er kun lavet 126 liter øl, som er fordelt på 261 nummererede flasker og to fustager med 20 liter i hver.
Flaskerne kan på J-dagen købes hos Wika Meny i Køge, og derefter kan eventuelle overskydende eksemplarer købes hos bryggeriet.
BrygBrygBryg blev etableret i 2018 og har blandt andet stået bag ”Cinnamon Kiss”, der i 2018 af Jyllands-Posten blev kåret som en årets bedste juleøl.