23948sdkhjf

Takeaway-tvillinger har fordoblet antallet af ordrer

Danskernes takeawaybestillinger er steget kraftigt under coronakrisen, og det kan i høj grad mærkes hos familievirksomheden Takeout Group, der konkurrerer med blandt andre Just Eat og Wolt om at sørge for leveringen.

Ifølge Finans har Takeout Group således i løbet af 2020 fordoblet antallet af ordrer via sin platform i forhold til 2019. Det er i år blevet til over en halv million bestillinger, og omsætningen via platformen er steget fra 89 millioner kroner sidste år til cirka 160 millioner i år, fortæller mediet.

- Niveauet er pustet lidt kunstigt op i øjeblikket på grund af vores lockdown. Derfor kommer der sandsynligvis et fald på 20-25 procent, ligesom vi oplevede i forbindelse med forårsbølgen. Men vi forventer, at det holder sig fast på det nye, høje niveau fremadrettet, siger medstifter og medejer Ulrich Cort Hansen til Finans.

Han lancerede tjenesten, der foregår via portalen takeout.dk, sammen med sin tvilling Thomas Cort Hansen i 2001. Også to andre brødre er med i virksomheden.

Blandt de restaurantkæder, der benytter sig af platformen, er Sticks'n'Sushi, Halifax og Karma Sushi.

 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063