23948sdkhjf

Unge aarhusianere har solgt et ton proteinpulver - nu vil de også lave energidrikke

I Århus har to unge iværksættere, Mohammed Ghassan og Niclas Adelørn, udviklet et nyt proteinpulver, Goldfit, som de drømmer om at få ud på det internationale marked. Indtil videre har de siden lanceringen sidste sommer solgt over et ton i Danmark.

Det skriver Århus Stiftstidende.

- Alle, der træner, kender til den der åhh-nej-følelse, man får, når man skal drikke proteinpulver efter træningen, og man ved, den klumper hele vejen ned gennem halsen. Vores pulver klumper ikke og smager ikke kemisk, siger Mohammed Ghassan til avisen.

Proteinvallen, som bruges i produktet, får Goldfit fra  en stor spiller på det danske mejerimarked, og pulveret blandes hos en ekstern virksomhed, nævner Århus Stiftstidende.

Goldfits regnskab for 2020 viser et underskud på godt 100.000 kroner. Tabet skyldes ifølge ledelsen omkostninger til etablering af virksomheden, hvor der har været investeret i markedsføring og vareprøver.

Virksomheden har for nylig fået en ny investor, Mads Tarp Møldrup, med i ejerkredsen.

Til Food Supply fortæller Mohammed Ghassan, at Goldfit er i dialog med mulige forhandlere i både Dubai og Kina, men at virksomheden i første omgang koncentrerer sig om at få udviklet sine produkter.

- Proteinpulveret har vi i tre smagsvarianter, men vi er også i gang med at udvikle og testsmage færdiglavede shakes og energidrikke, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125