23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny kampagne skal få folk til at købe fødevarer med hjertet

Med en ny kampagne, der begynder i dag, vil Fødevarestyrelsen minde forbrugerne om, at de kan være med til at løfte dyrevelfærden for grise, køer, kalve og kyllinger ved at købe ind med hjertet.

- Mere plads til at baske med vingerne og mere halm at køre trynen eller mulen rundt i. Hvis flere forbrugere rækker ud efter pålæg, kød- og mejeriprodukter med Det Statskontrollerede Dyrevelfærdsmærke, får dyrene i de danske besætninger et markant løft af deres velfærd, konstaterer styrelsen i en pressemeddelelse om den nye offensiv.

Baggrunden er ifølge Fødevarestyrelsen, at selv om 69 procent af forbrugerne - ifølge en undersøgelse fra YouGov sidste år - kender Dyrevelfærdsmærket, så ved forbrugerne ikke nok om, hvor meget ekstra dyrevelfærd de rent faktisk får, hvis de køber kød med et, to eller tre hjerter.

- Vi vil gerne give forbrugerne mulighed for at træffe et oplyst valg. Og så regner vi med, at når flere får øjnene op for de gevinster, der er for dyrevelfærden ved at vælge fødevarer med Det Statskontrollerede Dyrevelfærdsmærke, så vil flere købe ind på initiativet. Og dermed bakke op om de mere end 1.500 landmænd, der står klar til at levere til kunder, der lægger vægt på ekstra dyrevelfærd, siger kontorchef i Fødevarestyrelsen Christian Strøyer.

Fødevarestyrelsens kampagne for Det Statskontrollerede Dyrevelfærdsmærke bliver synlig  på sociale medier og på stationer og busskure. Kampagnen løber i perioden 5.-23. maj. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078