23948sdkhjf

Fra revisor til burgerboss: Nu skal sjællandsk kæde give overskud

Efter opkøbet af burgerkæden Rumbles, der nu går under navnet Bøff Burgerbar, sætter Søren Hall Hviid Larsen nu alt ind på ordentlighed og strømlining. I 2021 forventes sorte tal på bundlinjen.

Søren Hall Hviid Larsen, der i 2019 købte aktiverne hos den konkursramte burgerkæde, Rumbles, har det seneste halvandet år kæmpet for at få sin nyligt erhvervede forretning op at stå.

I år han han givet kæden, der driver fire burgerbarer på Sjælland, det nye navn Bøff Burgerbar. Han er  i gang med at strømline forretningen, så visuel identitet og procedurer i køkkenet bliver de samme på samtlige af kædens restauranter.

Da jeg erhvervede forretningen i 2019, var der ikke styr basisforretningen. Der var ingen generelle retningslinjer og procedurer, og budgetterne sejlede. Alligevel var jeg ikke i tvivl om, at kæden skulle være mit næste væksteventyr. Det er mit mål, at 2021 skal blive året, hvor vi strømliner forretningen med henblik på at indfri burgerkædens potentiale i Danmark og igangsætter en udvidelse, fortæller Søren Hall Hviid Larsen i en pressemeddelelse.

Han mødte første gang de to unge iværksættere bag burgerkæden Rumbles i 2018. Søren Hall Hviid Larsen arbejdede på fuld tid i eget revisionsselskab, og burgerkædens indehavere havde kritisk brug for rådgivning om budgettering og udgiftsstyring.

Købte 10 procent

På kort tid forelskede han sig i kæden og dens potentiale, og i 2019 købte han derfor 10 procent af forretningens ejerandele, fortæller han.

 Da Rumbles så gik konkurs i 2019, skiftede han revisorjobbet ud med et liv som burgerboss.

– Jeg så muligheden for at redde noget stort, og derfor købte jeg restaurantkædens aktiver med henblik på at drive forretningen videre. Jeg har ikke fortrudt beslutningen på noget tidspunkt, men det har været og er fortsat en hård kamp at få forretningen op at køre, siger Søren Hall Hviid Larsen, der i dag er ansvarlig for alt fra medarbejderhåndtering og økonomi til vareindkøb hos Bøff Burgerbar.

Bøff Burgerbars nye identitet og strategi er startskuddet på et år, hvor han regner med at vende underskud til overskud. .

– Siden 2019 er salget på restauranterne steget med næsten 50 procent. Samtidig har vi stort fokus på udgiftsstyring, procesoptimering og andre projekter, der skal gøre forretningen mere effektiv og eftertragtet. Min baggrund som revisor er en klar fordel, da det giver mig de redskaber, jeg har brug for, for at få forretningen op at køre, konstaterer han.

Bøff Burgerbars fire restauranter ligger i Valby, Hillerød, Helsingør og Københavns Sydhavn.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079