Sealed Air Cryovac i storaftale med Tesco
14 linjer på syv forskellige produktionsanlæg er nu sat i sving for at kunne leve op til kravene fra den britiske detailkæde om emballering af 35 mio. kyllinger årligt.
I alt 14 linjer til den bakkeløse pakkeløsning er nu sat i drift på syv forskellige produktionsanlæg.
Til gengæld får Tesco en emballagereduktion på 70 procent, længere holdbarhed og betragtelige fordele for logistik og salg samt øget kundetilfredshed, lyder det fra Sealed Air Cryovac om barrierefilmen kaldet CRYOVAC BDF.
Den første pakkelinie til fjerkræ blev installeret i november 2010.
I løbet af ti måneder blev de syv fabrikker, der årligt leverer en mængde på 35 mio. fugle, alle integreret i det nye system i en vellykket og gnidningsløs overgangsproces.
Med emballageløsningen forventer Tesco at kunne fastholde samt udbygge kædens nuværende markedsandel på 30 procent af det britiske fjerkræmarked.