23948sdkhjf

Danish Crown klar med nye plantefødevarer - vil sælge for tocifret millionbeløb allerede i år

Under brandet Den Grønne Slagter ruller Danish Crown i denne måned otte nye, plantebaserede fødevarer ud i landets kølediske - en serie, der markerer startskuddet på slagterikoncernens arbejde med alternative proteiner.

Det fortæller Danish Crown i en pressemeddelelse, hvoraf det fremgår, at produktserien består af både færdigretter og komponenter til måltiderne.

 - Vi har endnu ikke en fuldstændig klar strategi på plads for vores satsning på plantebaserede fødevarer, men det ligger fast, at vi skal have mad på hylden for enhver smag. Det gælder uanset om du er til den gode danske gris, den dyre kvalitetsbøf, den hurtige færdigret, økologisk kød eller plantebaserede fødevarer, fastslår Danish Crown-topchef Jais Valeur.

500.000 kødfrie måltider om ugen

Danish Crown vurderer, at der "på kort og mellemlangt sigt" vil være et marked for op til 500.000 kødfrie måltider om ugen i Danmark. På den baggrund er det koncernens mål at nå en omsætning i det plantebaserede segment på et større tocifret millionbeløb allerede i 2022.

Alle de otte nye produkter er fremstillet uden soja og med enten nordiske eller økologiske grøntsager som hovedingrediens.

- Uanset om forbrugerne vælger vores færdigretter eller en af vores måltidskomponenter som eksempelvis nuggets eller burger, så er produkterne meget hurtige at tilberede, og det ved vi er vigtigt for mange af de forbrugere, som ønsker at spise mere plantebaseret, siger r, siger Mette Schacht Færch, der er direktør for marketing og innovation i Danish Crown Nordics.

I forbindelse med lanceringen peger Danish Crowen på, at ifølge forbrugerundersøgelser svarer mere end hver tredje dansker, at de inden for det seneste år har skåret ned på deres kødforbrug, og at to ud af tre danskere har et ønske at spise mere klimavenligt.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11