23948sdkhjf

Kan ikke følge med: Danpo investerer millioner på kyllingefabrik

Kyllingeproducenten Danpo i Farre investerer et tocifret millionbeløb i en udvidelse af produktionen.

Det fortæller Danpo i en pressemeddelelse.

Investeringen bunder i, at Danpo ikke længere kan følge med efterspørgslen på convenienceprodukter som nuggets, kyllingekebab og kyllingeburgere. I månedsvis har virksomheden således måttet sige nej til kunder, der har efterspurgt convenienceprodukter til foodservice, fremgår det.

- Vi har haft en klar strategi om at tilbyde kyllingeprodukter under vores brand The Happy Chicken Project og De Danske Familiegårde, hvor forbrugerne altid kan være sikre på at få kylling af bedste dansk kvalitet, udklækket og opdrættet i de samme danske stalde og uden brug af antibiotika. Og det er blevet så stor en succes, at vi skal udvide vores produktionsanlæg ganske betragteligt, siger Rene Tryk, der er fabrikschef i Farre.


Bedre råvareudnyttelse


Udover at udvide produktionen vil Danpo ifølge Rene Tryk sikre, at udnyttelsen af råvaren optimeres.

I Danmark spiser vi 60 procent brystfilet, og derfor er det en af Danpos hjertesager at sikre, at der ikke går noget til spilde fra resten af kyllingen. Med den nye kapacitet på linjen kan lårkødet udnyttes endnu bedre til at producere kebab og andre stegte produkter, nævner han.

Danpo forventer at kunne udvide tonnagen med 20 procent når projektet er afsluttet. Udvidelsen af linjen begynder nu, og Danpo forventer at være fuldt oppe at køre med den udvidede produktion i løbet af 6-10 måneder.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08