23948sdkhjf

Easyfood er tilbage med millionplus og ny salgsrekord

Efter et 2020 med det første underskud i årevis vendte Kolding-virksomheden Easyfood i 2021 tilbage til sorte tal på bundlinjen.

Overskuddet efter skat blev på 2,8 millioner kroner mod et minus på 2,9 millioner året før, viset det dugfriske 2021-regnskab.

På trods af coronarestriktioner havde Easyfood en vækst i omsætningen på 29 procent - den voksede fra 274 til 353 millioner kroner og satte dermed ny rekord. Væksten er størst på
detailmarkedet, som Easyfood har fokuseret på i løbet af 2021, fremgår det.

I sine bemærkninger konstaterer ledelsen med direktør Flemming Paasch i spidsen, at også 2021 bød på udfordringer og krævede en stor grad af omstillingsparathed.

- Årets første og fjerde kvartal har været præget af betydelige covid-19-restriktioner. Covid-19- pandemien har desuden medvirket til markante ændringer i forbrugeradfærd, hvilket har påvirket væksten på tværs af salgskanaler, kategorier og landegrænser. Alle markeder har været påvirket,og de hårdest ramte er Foodservice, Convenience og Eksport, skriver ledelsen.

Om indtjeningen nævner Easyfood, at den har været påvirket negativt af ændret kunde- og produktmix, højere indkøbsomkostninger på råvarer og emballage samt højere logistik- og
energiomkostninger. Det har i den forbindelse været nødvendigt at annoncere prisforhøjelser til kunderne.

- På trods af udfordringerne fastholder Easyfood sine langsigtede strategiske prioriteter. Byggeriet af ny produktionslinje, som blev sat i gang af Easyfoods majoritetsejer, Orkla, i 2020, forløber planmæssigt. Den topmoderne fuldautomatiske
produktionslinje vil stå klar medio 2022 og skal understøtte fundamentet for Easyfoods
vækststrategi med fokus på både storskalaproduktion og mulighed for fleksible og innovative
løsninger, står der i årsrapporten.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093