23948sdkhjf

Nyt virksomhedsunivers skal trække flere unge til fødevarebranchen

Unge har brug for at vide ikke alene, hvad de kan uddanne sig til, men også hvem de kan blive og hvor de kan slå deres folder efterfølgende. 

Det er tanken bag et nyt, såkaldt virksomhedsunivers, som Future Food har lanceret, ikke mindst for at tydeliggøre forbindelsen mellem uddannelse og efterfølgende karrieremuligheder.

Future Food er fødevare- og landbrugsbranchens fælles kampagne for at rekruttere flere unge til branchens uddannelser. 

Blandt de virksomheder, der allerede er en del af det nyetablerede virksomhedsunivers, er Chr. Hansen, Danish Crown, Palsgaard, Danish Agro, DLF, HKScan, Teknologisk Institut og Vestjyllands Andel.

-I den intensive kamp om de unges gunst er det stærkt, at en vifte af virksomheder bakker op om kampagnen og konkretiserer de mange spændende muligheder, fødevareklyngen byder på. Virksomhederne får samtidig glæde af et udstillingsvindue til de unge og mulige kommende medarbejdere på et velbesøgt site for uddannelsessøgende, siger Kathrine Blæsbjerg Sørensen, projektleder for Future Foods.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.204