23948sdkhjf

Hædrede måltider til særlige maver er tæt på lancering

I konkurrence med fem andre nye stjerner på fødevarehimlen sikrede sondemadsproducenten Bellyfood sig torsdag titlen som "Rising Star" på fødevaredagen Foods, Trends & Sustainability i Agro Food Park i Aarhus.

Bag Bellyfood står Line Pedersen, hvis søn Otto er født med en hjerneskade og fik anlagt mavesonde som et-årig. Det har ført til, at hun selv har udviklet en serie sondemåltider af naturlige råvarer - og det koncept faldt i høj grad i eksperternes og publikums smag ved arrangementet i Agro Food Park.

Måltiderne er næsten klar til at komme på markedet.

Med sig i virksomheden har Line Pedersen fået diætisten Pia Overgaard Bjørn, som også ejer en del af Bellyfood.  

Makkerparret løb med titlen som "Rising Star" efter at have pitchet Bellyfood foran et ekspertpanel bestående af Gry Schøth Nejstgaard fra IBM/Pedab, Søren Grønbæk Nielsen fra Vækstfonden og Lars Aaen Thøgersen fra Peter Larsen Kaffe. 

Panelets vurdering blev lagt sammen med stemmer fra dagens gæster, og tilsammen sendte det altså Bellyfood til tops.

De øvrige fem virksomheder, der pitchede deres produkter, var chokoladeproducenten Bælg, den digitale madspildsplatform FoodOp og drikkevarevirksomhederne Clutch Cognition, LiqoFresh og Culture Sodas.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094