23948sdkhjf

Planteprotein-par vil erobre landets kantiner med plantebaseret mad

Salget af økologisk planteprotein til eksportmarkeder buldrer afsted hos Organic Plant Protein, men anderledes stille står det til med salget på foodservice herhjemme.

Det vil medstifter og medejer af Organic Plant Protein, Ulrich Kern-Hansen, nu gøre om på ved at søge mod den offentlige sektor, skriver ErhvervPlus.

Ved at tilbyde plantebaserede alternativer med samme proteinindhold som kød - til en billigere pris - vil Organic Plant Protein erobre en del af markedet, hvor der dagligt bliver serveret omkring 800.000 måltider.

- Det er mange. Og jeg er overbevist om, at vores produkter er relevante i den sammenhæng, fordi køkkenerne kan lave de samme måltider, som de gør nu, bare billigere end med kød og vel at mærke med samme proteinindhold som kød, og nemmere end med de alternative ingredienser, de har, siger Ulrich Kern-Hansen til mediet.

Derfor vil Organic Plant Protein fremover tilbyde workshop, hvor køkkenpersonaler får en introduktion til, hvordan man kan bruge firmaets ingredienser.

Workshoppen vil foregå ved at køre ud til virksomhederne i mobile køkkener. 

For at trænge ind på markedet har virksomheden desuden udviklet et opskriftunivers, der skal hjælpe med at oplyse om fabrikkens produkter. Samtidig arbejder firmaet på en informationskampagne med samme formål.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141