23948sdkhjf

Kafferisteri lukker aftale med stor butikskæde

I begyndelsen af det nye år blev Kafferisteriet Hedekaffe prikket på skulderen af en stor supermarkedskæde.

Det var den tyske discountkæde Lidl, der ville have ejer Bjørn Toft Mathiesen og hans seks år gamle risteri til at sælge kaffe til deres 138 butikker.

Nu er aftalen faldet på plads, skriver Dagbladet Holstebro-Struer.

- Det kan have en stor betydning for os i fremtiden for at blive taget mere seriøst. Vi var jo forholdsvis nye på kaffemarkedet før, men med den her aftale viser det måske, at vi faktisk kan en masse, siger ejer Bjørn Toft Mathiesen til avisen.

Indtil videre har Hedekaffe sendt 4,7 ton kaffe ud til Lidl-butikkerne.

Udover aftalen med Lidl har kafferisteriet også indgået et samarbejde med BSH-Group, der står bag hvidevarekæden Skousen, om at levere kaffe til Skousens 67 butikker - dog ikke under Hedekaffes eget mærke.

Kafferisteriet Hedekaffe har hjemme i Ulfsborg i Vestjylland, hvor de har omdannet et gammelt mejeri til et risteri.

På sin hjemmeside skriver Hedekaffe, at kafferisteriet har en anderledes tilgang end de fleste andre producenter. 

Modsat de fleste andre typer kaffe der produceres, er Hedekaffe ristet ved 200 graders varme, i 20 minutter. De fleste ”kommercielle” kaffemærker man kan købe, er ristet ved 700 grader i 1 minut. 

"Ved at riste kaffen som vi gør det, får vi brændt de ”giftstoffer” væk, som giver den bitre smag i kaffen", lyder det på hjemmesiden.

Hedekaffe ApS
Regnskabsår 2021 2020 2019
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Bruttofortjeneste 1,2 1,7 1,1
Årets resultat 0,0 0,2 0,0
Balancestatus 2,0 1,8 1,0
Egenkapital 0,3 0,3 0,1
Kilde: CVR

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141