23948sdkhjf

Arla fik et opråb fra 50.000 danskere

Mejerikoncernen Arlas hovedkontor i Viby har haft besøg af kampagnefolk fra dyreværnsorganisationen Anima, der kom for at overbringe administrerende direktør Peder Tuborgh et opråb fra over 50.000 danskere: “Stop med at fjerne kalve fra deres mor!”

Det fortæller Anima i en pressemeddelelse om en underskriftsindsamling, organisationen har gennemført.

- Langt de fleste er enige i, at kalve selvfølgelig hører til hos deres mor, og derfor vækker mælkeindustriens rutinemæssige overgreb massiv modvilje hos forbrugerne. Det vil vi gerne have Arla til at indse, konstaterer Mathias Madsen, som er kampagneleder hos Anima.

Han henviser til, at i mælkeindustrien får kalve kun 12 timer med deres mor, og 24 timer hvis mælken er økologisk. 

Ifølge Anima viste en YouGov-undersøgelse i 2018, at to ud af tre danskere ikke ved, at kalven fjernes fra dens mor 12-24 timer efter fødslen. Undersøgelsen viste også, at det kun er 10 procent af danskerne, som finder det rimeligt, når de først er blevet bekendt med den viden.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Efter PFAS-fund i æg: Minister vil undersøge flere fødevarer
22-årig verdensmester for kokke: Nu ligger verden åben for mig
Tapasplatter med krondyr-salami går som varmt brød
Destilleri har fundet sin vej
Fremadstormende kantineplatform henter 16 millioner kroner
Besøg i Løvens Hule bar frugt - Tommy Ahlers køber sig ind i fynsk startup
Andre Nordiske Medier
Metal Supply DK
RetailNews
PlastForum DK

Send til en kollega

0.094