23948sdkhjf

Salling Group går i offensiven på online-fronten

Salling Group udvider hjemmelevering af dagligvarer til flere danskere og går dermed til angreb mod storrivalen Nemlig.com på markedet for online dagligvarer.

Hidtil har Salling Group kun betjent onlinekunder på Sjælland, men fremover vil detailkoncernen betjene flere dele af landet, fortæller administrerende direktør i Salling Group, Per Bank, i en pressemeddelelse:

- Da Salling Group gik i luften med hjemmelevering, var det med levering fra én lokation, nemlig Føtex' hjemmeleverings lager i Ishøj. Efter vækst under corona-pandemien er markedet for hjemmelevering faldet tilbage, og for at kunne realisere ønsket om at nå rundt i Danmark, må vi tilrette den model, vi bruger. 

- Det gør vi ved at udnytte, at vi i forvejen er til stede ud over landet med store varehuse, der har et meget stort vareudvalg med endnu flere og billigere tilbud. Det ligger samtidig i tråd med det, kunderne efterspørger i den aktuelle situation, siger Per Bank.

Den udvidede hjemmelevering "Bilka ToGo" tager udgangspunkt i Bilkas varehuse og giver ifølge Salling Group en kortere afstand mellem butik og kunde.

Til Børsen oplyser Per Bank, at de omkring 180 varevogne ikke sikrer levering til hele landet, men ændringen er tæt på at sikre "en landsdækkende oprustning". 

Ændringen skal ifølge direktøren hjælpe Salling Group til at øge sin markedsandel på online dagligvarehandel fra de nuværende omkring 25 procent til 35 procent på længere sigt.

Kunderne får adgang til 30.000 varenumre inden for dagligvarer og nonfood og varerne bliver pakket i Bilka-varehuse i Aalborg, Aarhus, Trekantområdet, Odense og København.

Leveringen vil foregå med egne biler og servicebude, fortæller direktør i Bilka, Mark Nielsen, der får ansvaret for Bilka ToGo Hjemmelevering, i pressemeddelelsen:

- Hjemmelevering er hverken for os eller vores konkurrenter nogen guldrandet forretning, og derfor har vi brug for en endnu mere solid og fleksibel leveringsmodel. Det får vi med Bilka ToGo Hjemmelevering gennem en regional tilstedeværelse, hvor varerne pakkes tæt på, hvor kunderne bor, i et fleksibelt set up i forhold til medarbejdere og med et stærkt sortiment fra Danmarks største varehuse, siger Mark Nielsen.

Medarbejdere ansat ved føtex Hjemmelevering, som lukker ned som følge af skiftet i leveringsmodel, søges omplaceret til ledige stillinger i andre dele af Salling Group, hvor der er brug for medarbejdere.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078