23948sdkhjf

Iskaffeselskab presser på - øjner vækst på gunstigt marked

Efter et svært år 2021 med underskud og leveringsproblemer, der spændte ben for afsætningen, blev 2022 anderledes succesfuldt for Bold Drinks.

Iskaffeselskabet gik fra 600 til 3000 forhandlere og løftede salget fra 1,1 millioner til 2,5 millioner dåser i 2022.

Stifter Lasse Søkilde fortæller til iværksættermediet donnt.dk, at han forventer en yderligere vækst på 20 procent i 2023 og et salg på omkring 4 millioner dåser.

Lasse Søkilde har blandt andet store forventninger til Bold Drinks nye produkt i form af en triple espresso med chokoladesmag:

- Markedet er fordoblet i værdi på blot to år, og der er mange mennesker, der endnu ikke er hoppet med på iskaffe-bølgen. Derfor kommer vi til at skubbe kraftigt på med øget markedsføring i 2023 sammen med vores nye produkt. Vil vi være med til at drive nye forbrugssituationer frem, skabe nye kaffevaner og tilbyde folk noget, de har manglet, siger Lasse Søkilde til mediet.

Bold Drinks bliver solgt hos tankstationer, conveniencebutikker og i dagligvarekæder som Føtex, Bilka og Netto.

Med i ejerkredsen af Bold Drinks er Løvens Hule-investorerne Jesper Buch og Christian Arnstedt, som tilsammen købte 20 procent af virksomheden for lidt over 600.000 kroner.

Bold Drinks ApS
Regnskabsår 2021 2020 2019
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Bruttofortjeneste -1,2 -0,6 -0,2
Resultat af primær drift -1,6 -0,6 -0,2
Resultat før skat -1,7 -0,6 -0,2
Årets resultat -1,3 -0,5 -0,1
Balancestatus 3,6 0,8 0,2
Egenkapital -0,2 -0,4 0,1
Kilde: CVR

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126