23948sdkhjf

Kursus: ”Styrk jeres produkt gennem innovation og designtænkning”

Undervisningsregion
Danmark > Midtjylland > Horsens Kommune
Periode(r)
Løbende optagelse

 

Hvorfor er der nogle firmaer, der formår at sælge deres produkt år efter år, mens andre begraver deres, inden det kommer på markedet? Et af svarene skal findes i den innovative tankegang. For i den ligger flere skatte gemt, som kan øge jeres produkts performance på markedet.

 

Det er vores erfaring, at mange virksomheder ofte baserer deres udvikling på gæt eller mavefornemmelser. Med dette kursus får I konkrete værktøjer til at lykkedes med innovation, og samtidig minimere den risiko, som hænger sammen med beslutninger truffet på fornemmelser.

Gode resultater fås ved at kombinere kreativitet, struktur, evidens, strategier, planer og erfaringer.
Dette lærer I mere om på kurset, samt hvordan innovativ tænkning indebærer viden om kunder/brugere, marked, tekniske løsninger, design etc.

Med dette kursus tager I udgangspunkt i jeres egne ideer, service og produkt. Alt efter hvor langt I er i jeres proces, bliver dagen tilpasset. Men den vil overordnet indeholde indsigt i- og arbejde med: ide og koncept, kravspecifikation, marked, kunde/bruger og mulige løsninger.
Det er målet, at dagen giver jer nye vinkler, ideer og konkrete forslag, som I efterfølgende nemt kan arbejde videre med.

 

Dagens program vil indeholde 3 faser, hvor vi sammen bevæger os gennem generel viden og indsigt i produktudvikling og innovation, innovative muligheder for jeres produkt, samt hvordan I kan anvende dagens viden fremad.


1. Indsigt (oplæg): indsigt i et innovationsprojekts faser og facetter.
• Hvad vil det sige at arbejde innovativt?
• Hvad får man ud af at tænke innovativt?
• Hvilken viden er relevant i et innovationsprojekt?
• Hvordan bruges denne viden i udviklingsarbejdet?

 

2. Innovation (workshops): Arbejde med at udvikle ideer og muligheder for virksomhedens produkt.
• Hvem er jeres kunder/brugere?
• Hvad ved I om jeres kunders/brugeres ønsker og behov? Hvad behøver I mere viden om?
• Hvilke konkurrenter er der? Hvordan differentierer I jer?
• Hvordan ser markedets trends ud?
• Hvilke mulige barrierer skal I være opmærksomme på? (lovgivning, patenter etc.)
• Hvordan kan kunderejsen designes?

 

3. Implementering (opsamling og anbefalinger):
• Hvordan kan I bruge dagens viden til at foretage ændringer fra i dag?
• Hvordan kan I bruge dagens viden til at foretage ændringer på længere sigt?

 

 

Hvis I har spørgsmål til dagen, kan I kontakte Søren X. Frahm (40 61 80 36) for en uforforpligtende snak. I kan også læse mere om Artlinco her: www.artlinco.com




Kontaktinformation
Artlinco A/S
Søndergade 4, 2. sal
8700 Horsens
Danmark

Søren Frahm
Telefon: +45 40618036


Se hjemmeside
Se flere kurser
Se hele profilen

Send til en kollega

0.191