Alt hvad jeres organisation gør, eller ikke gør, er et signal til omverdenen. Det signal, eller budskab, kan I tage styringen på. Dette kursus hjælper jer til at blive bevidste om, hvad I kommunikerer, hvor I kan skabe forbedringer, og hvordan modtageren opfatter budskabet.
Kommunikation er jeres hjemmesides opsætning, farver og ordvalg. Det er måden I besvarer et opkald, når en kunde ringer. Det er måden I indretter jeres lokaler, og måden medarbejdere og ledelse omtaler jeres organisation. I sender hele tiden budskaber til jeres modtagere, bevidst eller ubevidst. Det handler om at styre så meget som muligt af denne kommunikation og blive opmærksom på det, der tidligere var ubevidst.
God kommunikation er nøglen til vækst, hvis I er villige til at prøve nye ting og overveje nye muligheder. Kurset fokuserer på innovativ kommunikation, hvor I får ideer, inputs og sparring til at forbedre og nytænke. Det vigtige er, at vi sammen udpeger nogle af de områder, hvor jeres kommunikation kan forbedres. Dette er starten på en proces, hvor der åbnes op for dialog og udvikling, tænkning ud af boksen og konkrete løsningsforslag.
For at I får mest muligt ud af dagen, kræver det en åbenhed omkring de områder, hvor I oplever problemer med kommunikationen. På den måde får I også øje på det potentiale, der ligger gemt.
Dagens program vil indeholde 3 faser, hvor vi sammen bevæger os gennem generel viden og indsigt om kommunikation, kommunikation i jeres firma samt hvordan I kan anvende dagens viden fremad.
1. Indsigt (oplæg): Viden om kommunikationens mange facetter.
• Hvad er innovation og hvad er kommunikation?
• Hvordan målretter man et budskab og minimerer støj?
• Hvorfor arbejde med innovativ kommunikation?
• Eksempler på hvordan andre virksomheder har arbejdet innovativt med kommunikation
2. Innovation (workshops): Arbejde med at afdække problemer og mulige løsninger.
• På hvilke områder oplever vores firma/organisation problemer med kommunikationen eksternt og internt?
• Hvilke kommunikative strategier kan vi bruge i forhold til modtagerne?
• Hvem er modtager og hvordan motiverer vi?
• Hvordan minimerer vi støj?
• Hvor ligger vores styrker, svagheder og vane-fælder når vi kommunikerer?
3. Implementering (opsamling og anbefalinger): kommunikationen fremadrettet.
• Gennemgang af ændringer I kan foretage fra i dag
• Gennemgang af ændringer I kan foretage på længere sigt
• Disse vaner og mønstre skal I være opmærksomme på fremadrettet
Hvis I har spørgsmål til dagen, kan I kontakte Søren X. Frahm (40 61 80 36) for en uforforpligtende snak. I kan også læse mere om Artlinco her: www.artlinco.com
Undervisningsadresse
Søndergade 4, 2. sal8700 Horsens