23948sdkhjf

Fornemme priser til mejeri, mosteri og delikatessespecialist ejet af to fødevare-profiler

Hos mange fødevareproducenter er private label-produktion mere et nødvendigt onde for at få udnyttet kapaciteten optimalt.

Men i nogle sammenhænge bliver der lagt et lige så stort engagement i produktudviklingen, som hvis det handlede om virksomhedens eget brand.

Det ser ud til at være tilfældet for de tre danske vindere i 2024-udgaven af European private label Awards, der netop er blevet afgjort.

Her var der priser til både til midtjyske Mammen Mejerierne for en ost i discountkæden Lidls butikker, der hedder Tange Sø, og til fynske Smage-compagniet og Orskov Foods for henholdsvis en rødvinsgløgg og en æblemost lavet på frasorterede Ingrid Marie-æbler. De to sidste er lavet for Rema 1000.

Det skriver Dagligvarehandlen.

Bag prisuddelingen står ESM, European Supermarket Magazine.

I en pressemeddelelse fra Lidl siger Bjarke Jørgensen, produktionschef ved Mammen Mejerierne: 

- Vi er utroligt beærede over at modtage prisen. Det er et stort skulderklap og en anerkendelse af vores håndværk. Vi er meget stolte af at have så fagligt dygtige og kompetente medarbejdere, der kan udvikle og producere mejeriprodukter af så høj kvalitet, at vi kan vinde en international anerkendt pris som denne. 

Den store fynske frugtspecialist Orskov Foods har kommenteret prisen på Linkedin:

- Selvom vi jo godt ved, at æblemosten af danske æbler er fantastisk. Så glæder det os, at flere får øje på det, lyder det med fynsk lune.

Bag den sidste vinder, gløggen i Rema 1000-mærket, står kafferisteriet og delikatesse-specialisten Smage-compagniet. Virksomheden i Haarby på Fyn ejes af to fødevare-profiler i fælleskab, tidligere direktør i Løgismose-imperiet, Steen Aalund Olsen, og Per Olesen, som også er direktør i Bornholms Andelsmejeri.

Alle vinderne i den store europæiske private label-prisuddeling kan findes her.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079