23948sdkhjf

Ugens grin: Marketing for dummies

Få en god start på ugen med mandagens skæve indslag fra redaktionen bag Food Supply.
Hvad betyder det i virkeligheden, når reklamefolk skriver annoncer:

Ny: Vi har ændret farven fra det forrige design
Helt ny: Produktet er ikke kompatibelt med det gamle
Unik: Næsten lige så god som konkurrenten
Enkel: Produktionsomkostningerne er skåret helt ind til benet
Avanceret design: Marketingafdelingen forstår ikke produktet
Testet i brug: Producenten har ikke eget testudstyr
Salg direkte fra fabrikken: Producenten kunne ikke enes med distributøren
Årelang udvikling: Nu har vi endelig fået den til at virke
Revolutionerende: Det er anderledes end vores konkurrenters
Gennembrud: Vi har endelig en måde at sælge den på
Forbedret: Den virkede ikke første gang
Karakteristisk: Anderledes farve og form end konkurrenten
Futuristisk: Vi kunne ikke finde en anden grund til, at den ser ud, som den gør
Re-designet: Tidligere fejl er rettet – håber vi
Håndlavet: Montagelinjen betjenes uden brug af handsker
Lever op til alle standarder: Vores standarder, ikke jeres
Pålidelig: Den virkede, da vi sendte den
Ny generation: Det gamle design virkede ikke, måske gør dette
Landsdækkende kundeservice: Du kan returnere den fra et vilkårligt posthus


Kender du en sjov historie eller en god vittighed?
Food Supply opfordrer alle læsere til at sende vittige – gerne brancherelaterede – historier og indslag til redaktionen.

Tip os via mail med ”Ugens Grin” i emnefeltet. Bliver dit bidrag udvalgt, kommer det med i mandagens nyhedsbrev sammen med dit navn og et link til din virksomhed.

Læs flere ugens grin
En udspekuleret sælger
En vanskelig opgave
Lean er løsningen på alt
Konkurrence er sundt
En revisors død
Unikt forretningskoncept møder det offentlige
Optimisten, pessimisten og ingeniøren
En vigtig lektion
Scor en fridag
En dårlig undskyldning
Ingeniørtermer
Medarbejdere af rette støbning
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094