23948sdkhjf

Danish Agro-koncernen udnævner kommunikationsdirektør

Pr. 1. februar 2014 har Danish Agro koncernen udnævnt Søren Møgelvang Nielsen til kommunikationsdirektør med overordnet ansvar for kommunikation og marketing på koncernplan.
Søren Møgelvang Nielsen (billedet) har indtil nu været ansat som kommunikationschef i Danish Agro siden juni 2012.

- Koncernens vækst og internationalisering har gjort kommunikation og marketing til meget vigtige fokusområder. Vi skal være klare og tydelige i vores kommunikation overfor kunder, ejere og samarbejdspartnere, og vi skal i højere grad have udnyttet synergier på tværs af koncernens selskaber og landegrænser indenfor dette område. Det er en vigtig forudsætning for at få en effektiv sammenhæng i vores forretning, siger koncernchef Christian Junker om udnævnelsen og fortsætter:

- Derfor har vi nu etableret en særskilt stabsfunktion for kommunikation og marketing med direkte reference til direktionen. Søren Møgelvang Nielsen bliver udnævnt til kommunikationsdirektør og ansvarlig for den nye afdeling. Vi har været meget tilfredse med den indsats og de resultater, som Søren Møgelvang Nielsen har leveret mens han har været hos os, og vi er helt sikre på, at han vil kunne bidrage til endnu stærkere kommunikation og marketing i Danish Agro, siger Christian Junker.

Den nyudnævnte kommunikationsdirektør, Søren Møgelvang Nielsen, siger om hans nye rolle:

- Jeg er meget glad for udnævnelsen og ser frem til, at være med til at gøre kommunikations- og marketingsindsatsen på tværs af koncernen endnu stærkere. I slutningen af 2013 startede vi en proces op, hvor vi strømliner branding på tværs af koncernen. Dette er blot første skridt i retning mod en styrket identitet for Danish Agro-koncernen både i Danmark og internationalt. Det skal blandt andet være med til at tydeliggøre ejerforhold og samlet produktudvalg overfor vores kunder og samarbejdspartnere. Derudover er der også store synergier at hente omkring øget koordinering af marketingkampagner og -aktiviteter på tværs af koncernen, siger Søren Møgelvang Nielsen.

Søren Møgelvang Nielsen er uddannet cand.scient.soc.PR fra Roskilde Universitet og har tidligere arbejdet hos blandt andre Novo Nordisk A/S.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.071