Netto-strategien virker for Dansk Supermarked
Dansk Supermarked vil fortsat fokusere på at øge Nettos omsætning uden for Danmark.
Dermed forløber transformationen af Dansk Supermarked, som blev sat i gang i 2012, planmæssigt og strategien for 2014 er uændret efter et tilfredsstillende 2013:
- I Dansk Supermarked fastholder vi vores strategi om at blive den ledende retailer indenfor alle vores koncepter målt på kundetilfredshed, finansielle resultater og medarbejdertilfredshed. Vi forbliver fokuseret på at øge Nettos omsætning udenfor Danmark og på hele tiden at styrke vores evne til at opfylde vores kunders ønsker, lyder det fra Dansk Supermarkeds adm.dir. Per Bank.
Derudover er der i 2013 indgået en aftale med Carls Jr. hvor Dansk Supermarked er ene franchisetager og hvor de første to butikker nu er åbnet.Større strategiske initiativer på tværs af gruppen inkluderer: Udvikling og test af nye koncepter indenfor super og hypermarkedet segmentet, fortsat ekspansion af bilka.dk inkl. en ny teknologiplatform, kategoristyring, fortsat investering i konkurrencedygtige priser, effektiv drift samt videreudvikling af vores medarbejdere igennem en opgradering af HR funktionen.
I januar 2014 offentliggjorde A.P. Møller – Mærsk sin intention om at sælge hovedparten af deres ejerandel i Dansk Supermarked til Salling-fondene. Regnskabet for 2013 vidner om Dansk Supermarkeds solide fundament for at blive en selvstændig virksomhed med Salling-fondene som majoritetsaktionær.
- Vores mål er at udvikle os til en danskbaseret detailhandelsvirksomhed i international klasse. 2013 viser, at vi er godt på vej til at indfri dette. Vi er der ikke endnu, men vi vil fortsætte vores udvikling til gavn for vores kunder, medarbejdere og samfundet omkring os, siger adm.dir. i Dansk Supermarked Per Bank.