23948sdkhjf

Dagrofa klar med helt nyt fødevaremærke

Fødevarekoncernen vil sende penge til lokale producenter
”Vælg dansk – du køber, vi gi’r”.

Med den melding lancerer Dagrofa nu et koncept, der skal støtte danske
fødevareproducenter. Fødevarekoncernen sende 50 øre retur til
producenterne, når forbrugerne køber 20 udvalgte, danske fødevarer - herunder svinekød,
fjerkræ, mælk, frugt og grønt.

Prisen på de ”Vælg dansk”-mærkede varer forbliver uændret for forbrugerne, da
tilbagebetalingen til de danske producenter finansieres af Dagrofa.

- Vores kæder har rigtig mange danske varer på hylderne, og som dagligvarekoncern
ønsker vi at støtte op om dansk landbrug og de lokale producenter. Det gør vi ved at give
forbrugerne et klart valg. Har du lyst, kan du vælge at bakke op om de danske producenter
og hjælpe os med at sende penge tilbage til dem, siger Per Thau, koncernchef
i Dagrofa.

- Vi gør os ingen forestillinger om, at vi
redder danske landbrug eller arbejdspladser her og nu, men vi sender et klart signal og
håber at skabe endnu mere fokus på de gode, danske varer, tilføjer han.

630 butikker

Alle varer i kampagnen er synligt mærket med budskabet ”Vælg dansk – du køber, vi gi’r”.
De fås i 630 dagligvarebutikker i kæderne Kiwi, Meny, Spar og Min Købmand.

Kampagnen løber frem til nytår, hvor indsatsen bliver
evalueret og erstattet af nye initiativer, der skal fremme danske varer. Støtten fra
kampagnen til landbruget vil afhænge af forbrugernes interesse for at købe de særligt
mærkede produkter.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078