23948sdkhjf

- Vi har ikke engang vores prisliste med

Dencon Foods er i Sverige for at påvirke kommuner og restauranter
På fødevaremessen GastroNord, der indtil på fredag bliver holdt i Stockholm, er danske Dencon Foods på plads med en stor stand fyldt med virksomhedens kødprodukter og andre fødevarer fra hele verden.

Selv om grossister naturligvis er meget velkomne som gæster på standen, lægger Haderslev-virksomhedens eksportchef, Søren Outzen, ikke skjul på, at det i langt højere grad er slutbrugerne, han gerne vil have i tale.

- Vi har et behov for at vise vores varer, og specielt vil vi gerne påvirke eksempelvis kommuner og restauranter.

- Selv om de måske allerede er kunde hos en af vores svenske grossister, kan det jo sagtens tænkes, at grossisten siger ”I behøver ikke at tage den vare fra Dencon, vi har andre muligheder”. Men hvis kunden så kan sige, at han har set et produkt fra Dencon og gerne vil have det, er vi kommet langt, påpeger Søren Outzen.

Svensk salgschef

Sverige er Dencons næststørste marked og udgør p.t. cirka 25 procent af salget. Søren Outzen har for nylig fået et salgsselskab med en salgschef på plads i nabolandet, så vejen er banet for yderligere ekspansion.

Har I solgt noget her på messen?

- Nej, vi har ikke engang taget prislisten med. Vi vil hellere vise varerne frem og vise flaget, så folk er klar over, at der er noget, der hedder Dencon, og at vi er en seriøs importør i Skandinavien, siger Søren Outzen.

Eksportchefen har på GastroNord igen kunnet notere sig, at nogle af de nye tendenser i fødevarebranchen har stor betydning for kundernes spørgsmål.

- For eksempel breder kødfrie dage sig mere og mere i kantiner og andre steder. Det betyder, at der er mere interesse for proteinvarer som linser og bønner.

- Vi kan også tydeligt se en tendens til, at folk vil have rene varer uden e-numre, nævner han.



Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094