Kaos ved takeaway-restaurant

| Af Lise Stenbro lise.stenbro@nordjyske.dk | Tip redaktionen om en historie

Chicago Roasthouse i Aalborg er havnet i shitstorm efter voldsomme forsinkelser nytårsaften

 "Under al kritik, smagløst, arrogant betjening, urimelig lang ventetid, uprofessionelt, amatøragtigt og klamt". Takeaway-restauranten Chicago Roasthouse i Aalborg er i øjeblikket udsat for en veritable shitstorm på anmeldersiden Trustpilot, og meget tyder på, at der er noget om snakken.

Ifølge kunderne havde restauranten nemlig utrolig svært ved at lange de nytårsmenuer, de have forudbestilt, over disken, så flere kom til at vente i 2-3 timer på mad, som de bagefter var meget skuffede over.

- Det var helt til grin. Vi havde bestilt omkring halvanden uge i forvejen, men da jeg kom der ud klokken 18.30, var der kø helt ud på p-pladsen, fortæller Kim Zebitz.

To og en halv times ventetid

Han endte med at vente mellem to en halv og tre timer på at få udlevet de otte nytårsmenuer, han havde bestilt. Og det var han bestemt ikke ene om. På Trustpilot kan man blandt andet læse om familier og selskaber, som valgte at spise pizza eller hotdogs i stedet for maden fra Chicago Roasthouse, som ikke bare var forsinket - den var også al for sparsom og smagte dårligt.

- Jeg synes, det her lugter langt væk af, at der sidder nogen, som har taget alt for mange ordrer ind. Så for dem handler det åbenbart kun om penge, siger Kim Zebitz.


Langvarig affære


Han oplevede det som om, maden ikke var forberedt - men blev lavet på stedet, og det gjorde det naturligvis til en meget langvarig affære.

- Jeg vil ikke sige, at det ødelagde hele vores nytårsaften. Men maden er jo en stor del af det, og havde vi vidst, at vi skulle vente så længe, kunne vi sagtens have nået at lave en to - tre stege selv. Men når man vælger at få maden udefra, er det jo fordi det gerne skal være lidt nemt og lækkert, siger han.

Roasthouse beklager

Direktør for Chicago Roasthouse Danmark Leif Rousing beklager begivenhedernes gang.

- For det første, så er det er vores fejl, fordi vi har taget for mange ordrer ind. Vi forsøgte ganske vist at sprede bestillingerne, så de første skulle hentes mellem klokken 14 og 16. Men der var desværre mange, som ikke dukkede op som aftalt, og derfor blev der alt for lange køer senere på dagen, forklarer han.

Ventetiden skabte en ubehagelig stemning, som kulminerede, da en mand trængte ind af bagdøren og forlangte at få sin mad her og nu. For han var både højlydt og truende, og det gjorde to af de unge piger, der var på arbejde, så forskrækkede, at de begyndte at græde og måtte sendes ud for at få en smøg og falde til ro.

- Og herefter gik det hele fuldstændigt i ged, fortæller Leif Rousing.

Tumult og flaskekast

Ifølge Leif Rousing blev der også kastet flasker over hegnet til restaurantens baggård, og det skaber så megen tumult, at der tabes fade og anden mad, så personalet må i gang med at lave nyt fra bunden.

- Det er bestemt en situation, vi er meget kede af. For de kunder, der kom til senere, kunne jo ikke gøre for, at andre kom så sent, at det hele blev forsinket, forklarer han.

I modsætning til andre restauranter, som leverer mad ud af huset, pakker Chicago Roasthouse først de varme ting, når kunderne kommer for at hente maden. Og det skabte også en flaskehals.

- Men maden var altså forberedt til alle, understeger Leif Rousing.

Kompensation på vej

Han mener, det var svært at forudse, at det hele ville udvikle sig så kaotisk, så set i bakspejlet kan han godt fortryde, at virksomheden ikke har en klar politik for den slags tilfælde.

- Det her er absolut ikke godt - hverken for vores brand eller troværdighed. For det rammer også vores andre restauranter, selvom de klarede sig godt nytårsaften, siger Leif Rousing.

Han opfordrer de utilfredse kunder fra Aalborg til at sende ham en mail. Så skal de nok få kompensation for de nytårsmiddage, der gik i vasken.

- Og så skal vi have revideret vores system, så vi ikke tager så mange ordrer ind en anden gang, forsikrer han.



Hold dig opdateret med Food Supply DK

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Fjerkræslagteri skifter direktør for syvende gang på syv år

Der er muligvis også fyringer på vej i Vinderup.

Orkla må ikke kalde pasta for Grøntsagsbånd

Fuldt hus til ny fødevaremesse

Ny sommerskole med fokus på fødevarer

Randers Bryghus udvider efter succesår

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

12 nomineret som årets fødevareinnovator

Her får danske fødevarer kvalitetsstemplet

Eurofins, Danmarks største fødevarelaboratorium, tester en stor del af landets fødevarer i Vejen

Arla får tusindvis af mælkekasser tilbage

Millionsatsning på insekter

Eurofins: Sådan bremses listeria i produktionen

Procesleverandører bliver klogere

Detektor sniffer sig frem til utætheder i emballagen

Lækager i gaspakkede fødevareprodukter bliver opdaget på et splitsekund, mens de suser forbi på båndet

Riskærs nye brødfabrik - med levende billeder og på spansk

Vestjysk dambrug snart klar til sushi-eksport

Sashimi Royal i Hanstholm vil opdrætte den værdifulde yellowtail kingfish i miljøvenligt landanlæg

Trucken kører selv med mozzarella

Arla malker større overskud ud af mindre omsætning

Aarstiderne kan pakke endnu et rekordregnskab ud

Ny burgerrestaurant vil være en kæde

Restauranter i provinsen får nye michelinstjerner

Københavnsk street food-festival rykker til Aarhus

1

Nyt koncept skal løfte nordjyske måltidskasser

Haribo ryster posen

Danmarks største slikfabrik skal være mere rentabel

1

Amatør-avler koster fjerkræslagterier millioner

En enkelt hobbyavler har kostet fjerkræbranchen store eksportindtægter

Humlum Brød får mere plads

Udvider for 340 millioner: Gode penge i usynlig ingrediens

Multivac pakker fremtiden ind

Kæmpeinvestering skal sikre vingummibamserne

Canada-aftalen kan løfte oste-eksport

Scandic Food vil sælge marmelade i Kina

Bookmaker: Michelin-hæder på vej til Fyn

Hos Arla er det robotten, der bestemmer

Peberrod på tube kaldes tilbage

Robotstemme i det ene øre, lydbog i det andet

Erfarne fødevarekvinder stadig i front

Fødevarebranchen farer vild i støtteordninger

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Skab tillid, øge salget og hjælp andre.

Vil du øge dit salg og din synlighed på det japanske marked?

Se Edgecam LIVE i Odense på VTM

Ses vi på VTM 2017?

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Hos Jens S. Transmissioner har vi kæder og kædehjul til enhver branche/industri.

Nyhed hos Vestjysk Rustyfri Montage

JEROS A/S fremvises verden rundt

Vidste du...

Bedre holdbarhed og kvalitet med nyt aftapningssystem

Bondy A/S tilbyder.

Styrket rådgivning og audit inden for fødevaresikkerhed

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Kundenær formidling af butikker til leje og salg

Energivenligt og bæredygtigt materiale til tekstilkanaler

Dansk Procesventilation har færdiggjort punkt- og støvsugning fra posepakkemaskine hos Wewers Mørtel

ZF Danmark tilbyder Zimm spindelgear / donkrafte

Se Fibox' nye profilfilm

Vi arbejder benhårdt - så vi er klar, når VTM messen åbner d. 28. februar!

Jordforbindelsessystem fra DENIOS

AFFALDSSPANDE ”sensorstyret” i rustfri stål - Låget åbner og lukker automa...

Kan du høre?

KK Metal P/S forlænger aftale med VVS-Eksperten

ECHA's kandidatlisten er blevet opdateret!

Besøg Edge-Team på VTM og få en uforpligtende snak omkring Edgecam og Solid...

Send til en kollega

0.168