Kaos ved takeaway-restaurant

| Af Lise Stenbro lise.stenbro@nordjyske.dk | Tip redaktionen om en historie

Chicago Roasthouse i Aalborg er havnet i shitstorm efter voldsomme forsinkelser nytårsaften

 "Under al kritik, smagløst, arrogant betjening, urimelig lang ventetid, uprofessionelt, amatøragtigt og klamt". Takeaway-restauranten Chicago Roasthouse i Aalborg er i øjeblikket udsat for en veritable shitstorm på anmeldersiden Trustpilot, og meget tyder på, at der er noget om snakken.

Ifølge kunderne havde restauranten nemlig utrolig svært ved at lange de nytårsmenuer, de have forudbestilt, over disken, så flere kom til at vente i 2-3 timer på mad, som de bagefter var meget skuffede over.

- Det var helt til grin. Vi havde bestilt omkring halvanden uge i forvejen, men da jeg kom der ud klokken 18.30, var der kø helt ud på p-pladsen, fortæller Kim Zebitz.

To og en halv times ventetid

Han endte med at vente mellem to en halv og tre timer på at få udlevet de otte nytårsmenuer, han havde bestilt. Og det var han bestemt ikke ene om. På Trustpilot kan man blandt andet læse om familier og selskaber, som valgte at spise pizza eller hotdogs i stedet for maden fra Chicago Roasthouse, som ikke bare var forsinket - den var også al for sparsom og smagte dårligt.

- Jeg synes, det her lugter langt væk af, at der sidder nogen, som har taget alt for mange ordrer ind. Så for dem handler det åbenbart kun om penge, siger Kim Zebitz.


Langvarig affære


Han oplevede det som om, maden ikke var forberedt - men blev lavet på stedet, og det gjorde det naturligvis til en meget langvarig affære.

- Jeg vil ikke sige, at det ødelagde hele vores nytårsaften. Men maden er jo en stor del af det, og havde vi vidst, at vi skulle vente så længe, kunne vi sagtens have nået at lave en to - tre stege selv. Men når man vælger at få maden udefra, er det jo fordi det gerne skal være lidt nemt og lækkert, siger han.

Roasthouse beklager

Direktør for Chicago Roasthouse Danmark Leif Rousing beklager begivenhedernes gang.

- For det første, så er det er vores fejl, fordi vi har taget for mange ordrer ind. Vi forsøgte ganske vist at sprede bestillingerne, så de første skulle hentes mellem klokken 14 og 16. Men der var desværre mange, som ikke dukkede op som aftalt, og derfor blev der alt for lange køer senere på dagen, forklarer han.

Ventetiden skabte en ubehagelig stemning, som kulminerede, da en mand trængte ind af bagdøren og forlangte at få sin mad her og nu. For han var både højlydt og truende, og det gjorde to af de unge piger, der var på arbejde, så forskrækkede, at de begyndte at græde og måtte sendes ud for at få en smøg og falde til ro.

- Og herefter gik det hele fuldstændigt i ged, fortæller Leif Rousing.

Tumult og flaskekast

Ifølge Leif Rousing blev der også kastet flasker over hegnet til restaurantens baggård, og det skaber så megen tumult, at der tabes fade og anden mad, så personalet må i gang med at lave nyt fra bunden.

- Det er bestemt en situation, vi er meget kede af. For de kunder, der kom til senere, kunne jo ikke gøre for, at andre kom så sent, at det hele blev forsinket, forklarer han.

I modsætning til andre restauranter, som leverer mad ud af huset, pakker Chicago Roasthouse først de varme ting, når kunderne kommer for at hente maden. Og det skabte også en flaskehals.

- Men maden var altså forberedt til alle, understeger Leif Rousing.

Kompensation på vej

Han mener, det var svært at forudse, at det hele ville udvikle sig så kaotisk, så set i bakspejlet kan han godt fortryde, at virksomheden ikke har en klar politik for den slags tilfælde.

- Det her er absolut ikke godt - hverken for vores brand eller troværdighed. For det rammer også vores andre restauranter, selvom de klarede sig godt nytårsaften, siger Leif Rousing.

Han opfordrer de utilfredse kunder fra Aalborg til at sende ham en mail. Så skal de nok få kompensation for de nytårsmiddage, der gik i vasken.

- Og så skal vi have revideret vores system, så vi ikke tager så mange ordrer ind en anden gang, forsikrer han.



Hold dig opdateret med Food Supply DK

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Aarstiderne vokser fortsat

Søgaards Bryghus sat til salg

Nordiske forbrugere bekymrer sig over indholdet i fødevarer

Dansk fiskeri får bedste tobiskvoter i over ti år

Laksesider giver mange jobs i Vestjylland

Overskud sikrer investering i fremtidens teknologier

Slikklassikere bonner ud på Toms bundlinje

Selvom omsætningen faldt øgede slikproducenten overskuddet i 2016

Ledere overser medarbejdere med boglige problemer

Kun et mindretal sendes på kurser, der lærer dem at læse, skrive og regne. Og det giver bagslag for firmaet selv.

Insekter er bæredygtig kost: Ja, der er mening med galskaben

Dansk modermælkserstatning med stadig større Kina-succes

Man kan faktisk printe mad i 3D

Vilsund Blue nomineret til international fødevarepris

Bilka får dressingbøde på 80.000 kroner

Så meget må en færdigret koste i supermarkedet ifølge danskerne

Hver fjerde dansker køber færdigretter, og kun hver anden laver aftensmad fra bunden næsten hver dag.

Burger King reagerer på dyreværnsprotester

Forbrugerne vælger mere dyrevelfærd

Føtex, Netto og Bilka ville øge salget med en halv milliard inden 2020. Så langt er de nået på den kvarte tid.

Kæmpe madmarked åbner i Aalborg

Landbruget håber danskerne vil betale for glade svin

Nyt velfærdsmærke skal få forbrugerne til at købe dyrere dyr.

2

Regeringen vil redde ældremad med ny emballage og transport

Arla vil sælge meget mere økologi

Og meget andet end mælk og smør, som er altdominerende.

Ugens grin: Trafikuheld med efterveer

- De første 500 gange gik det helt galt

Konen var rasende, da Tommy Jensen ødelagde parrets køkkengrej i jagten på de perfekte popcorn

Sydkorea vil igen have danske æg og fuglefødder

Trods Tulip-protester: Stadig mistanke mod forloren hare. "Bestyrket mistanke"

Madværkstedet kom godt fra start

Carlsberg: Største fadølsfornyelse i 80 år

Så mange millioner: Nowaco forbedrer sidste års indtjeningsrekord

Rødt mælkeresultat: Arla har blødt for milliarder i Tyskland

Easyfood lavede et rekordoverskud

Olivenolie solgt under falsk varedeklaration

Uge 12: Ind og ud af bestyrelser og direktioner

Skagensfiskeriet slog Danmarksrekord i fjor

Krakket andeslagteri slagter allerede igen torsdag

Dansk ventilator til kæmpe fiskefoderanlæg

Fjerkræslagteri skifter direktør for syvende gang på syv år

Opdateret: Død af færdigret? Tulip føler sig urimeligt anklaget

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Stadig pladser på Temadagen "Rengøring og hygiejne ved fødevareproduktion"

Stadig pladser på Temadagen "Rengøring og hygiejne ved fødevareproduktion"

Østerbrogruppen ApS klarer lønnen på 5 minutter

Hvilken niveaumåler til væske skal man vælge?

Netværksgruppe for ikke certificerede virksomheder

Reception

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Ny vinbeholder er både flot og funktionel

Verdens mindste sikkerhedsscanner

Brandsikre løsninger fra DENIOS

Nye DYMO produkter fra RS giver brugervenlighed og holdbarhed til en lang række applikationer

Første udstillerbriefing veloverstået

Salgschef og tidligere medejer forlader KK Metal

Formstøbte membraner i gummi efter ordre

Har du fået læst vores nye firmapræsentation?

Endnu en kunde er den heldige ejer af en Erikkila kran fra Fyns Kran Udstyr

Professionelle hænder servicerer dit gear eller transmission

Konference: Hvordan skal forsynings sektorerne fremadrettet reguleres og organiseres?

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Jens S. er blevet eneforhandler af Atek produkter i danmark

Et godt indeklima for både kunder og medarbejdere

In-line 2D målesystem

Få kontor midt i det pulserende Kongens Lyngby

Låsbar elektronisk RFID-sikkerhedsbryder med stor fleksibilitet

I den 7. kartoffelrække handler stamdata om kultur

Send til en kollega

0.165