23948sdkhjf

Mere ost for pengene

Nu lover Chr. Hansen, at mejerierne kan lave mere hytteost ud af den samme mængde mælk.
Chr. Hansen kan med sin nye Fresco 3000 serie skabe et merudbytte på 2-5 procent for verdens producenter af hytteost. Det vækker glæde i branchen, der aner mulighed for en større økonomisk gevinst.

- Muligheden for at reducere produktionsomkostningerne samtidig med, at ostens kvalitet forbedres giver os grund til at tro, at vi kan øge markedspotentialet for kulturer på hytteost- markedet, lyder forhåbningerne fra Theis Bacher, Marketing Manager, Cheese Cultures.

Hytteostmarkedet har længe været præget af lav vækst og lav innovation. Men Chr. Hansen har i det seneste årti været medvirkende til at omkonvertere fra bulkproduktion til direct-to-the-kar. I dag er mere end halvdelen af verdens 600.000 tons hytteost produceret efter dette princip.Gennembruddet sketet i Nordamerika, der også i dag er verdens største marked for hytteost.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.859