23948sdkhjf

Salg til føde- og drikkevarer løfter Chr. Hansen under corona

Salg til føde- og drikkevarer løfter Chr. Hansen under corona
På trods af coronakrisen har ingrediensvirksomheden Chr. Hansen løftet sin omsætning med tre procent.
Sidste tre afsnit er nye med flere detaljer. Opdateres.

Mens coronakrisen har givet mindre appetit på visse produkter, så er der stadig produkter, som folk har svært ved at undvære.

Det har den danske ingrediensvirksomhed Chr. Hansen nydt godt af i løbet af sit seneste regnskabsår.

Det viser det offentliggjorte årsregnskab, der løb frem til udgangen af august.

Selskabet, der er en stor producent af bakterier, kulturer og enzymer til mejeriprodukter og føde- og drikkevarer, har løftet sit salg med tre procent til 7,2 milliarder kroner.

Fremgangen stammer blandt andet fra den største forretning, Food Cultures & Enzymes. Her er salget alene vokset med to procent til 5,2 milliarder kroner.

Ifølge Mauricio Graber, administrerende direktør i Chr. Hansen, har det senest afsluttede regnskabsår været et "definerende og ekstremt begivenhedsrigt" år for virksomheden.

Foruden opkøbet af tre selskaber har Chr. Hansen også frasolgt sin forretning Natural Colors, der fremstiller naturlige farver til fødevarebranchen. Det er især til is, mejeriprodukter, frugtblandinger, drikkevarer og færdigretter.

- Oven i alt dette har alle været nødt til at klare sig igennem en pandemi, der har medført unikke udfordringer, siger Mauricio Graber i en kommentar.

/ritzau/

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078